حجت الاسلام احمدی گفت: مسئولی که نسبت به عفت اجتماعی پایبندی ندارد و بستر ساز ودغدغه مند آن نیست از بی عفتی اجتماعی برخودار است.

انتقاد به بی‌توجهی مدیران گلستان به مسئله عفاف و حجاب/ از مسئولان بی اعتنا به حیا و عفت اجتماعی گله‌مند هستیم

حجت الاسلام احمدرضا احمدی به خبرنگار گلستان ما در خصوص استقبال سرد مسئولان از ستاد امور جوانان که در روزهای گذشته با مسئله عفاف و حجاب برگزار شد، اظهار کرد: یکی از مولفه‌های ارزشی در فرهنگ و معارف اسلامی به حکم شرعیت رعایت عفاف و پاکدامنی و حجاب اسلامی است.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان گلستان ادامه داد: در فرهنگ معارف اسلامی پیامبر مکرم اسلام(ص) عفاف و پاکدامنی را داری شرایط و الزاماتی می داند و این شرایط از بدو تاسیس نطفه وجود دارد. 

حجت الاسلام احمدی بیان کرد: یکی از شرایط پاکدامنی لقمه است که در  فرهنگ معارف اسلامی به رعایت لقمه حلال تاکید فراوان شده است و نمی توانیم لقمه حرام استفاده کرد و انتظار پاکی و پاکدامنی و سلامت داشته باشیم.

وی بابیان اینکه در توصیه حضرت علی(ع) و حضرت زهرا(س) به فرزندانشان به فراوان در خصوص رعایت حلال و حرام تاکید شده است، افزود: آن چیزی که مسلم است در روابط اجتماعی و زندگی جمعی کسانی که دارای معارف الهی هستند قطعا نسبت به رعایت عفاف و پاکی منطبق با شرعیت اسلام عمل می کنند.

این مقام مسئول تاکید کرد: کسانی که هنجار شکنی و بی عفتی می کنند به جامعه آسیب می زنند.

حجت الاسلام احمدی متذکر شد: در آستانه اربعین حسینی قرار داریم و خاندان امام حسین (ع) بسیار عفیف و پاکدامن بودند و برای مبانی اسلام کتک خوردند و شهید شدند.

وی افزود:وقتی یزدیان به خیمه های امام حسین(ع) پس از واقعه عاشورا حمله ور می شوند گوشواره از گوش سه ساله اباعبدالله الحسین(ع) می ربایند و براثر آن رقیه خاتون (س) غش می کند و وقتی به هوش می آید و می بیند روسریش بر سر نیست می گوید عمه روسریم نه گوشواره ام و لذا باید فرهنگ اسلام را بدانیم تا بتوانیم در زندگی فردی و اجتماعی آن را نهادینه کنیم.

رئیس شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی گلستان متذکر شد: مسئولان ما  نسبت به مسئله عفاف و حجاب و تبیین آن در جامعه باید پایبند باشند، مسئولی که نسبت به عفت اجتماعی پایبند نیست و  بستر ساز ودغدغه مند آن در جامعه نیستند از بی عفتی اجتماعی برخودارند.

حجت الاسلام احمدی ابراز داشت: از مسئولانی که نسبت به امر به معروف و نهی از منکر و فرهنگ اجتماعی در بعد حجاب فعالیت می کنند تشکر می کنم و از مسئولانی که به این مسئله پیابندی ندارند و بی اعتنایی می کنند گله‌مند هستم.

حجت الاسلام احمدی افزود: حدود 300 هزار شهید و جوان برای کیان ایران اسلامی و حفظ آرمان ها و ارزش های دینی تقدیم کردیم که در وصایای آنها رعایت عفت و حیا راس آن ها قرار داشته است.

وی خاطرنشان کرد: عفت و حیا در کنار عقل قرار گرفته است و عقل و حیا دو بال برای بندگی پروردگار عالم است و لذا در این ایام عهد ببندیم با شهیدان عاشورا و اربعین امام حسین (ع) که در گسترش عفاف اجتماعی تلاش کنیم.

این مقام مسئول افزود: از همه مدیران دستگاه های متولی، فرهنگی و آموزش و پرورش تقاضا می کنیم نسبت به فرهنگ عفاف و حجاب تلاش بی شائبه داشته باشند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار