معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان با تاکید بر ضرورت همدلی و وحدت میان اعضای شوراهای اسلامی و شهرداران استان، از آنان خواست برای رسیدن به توسعه متوازن، علاوه بر درآمدهای مختلف مانند کمیسیون ماده ۱۰۰ و کمک‌های دولتی، تامین درآمد پایدار را سرلوحه فعالیت خود قرار دهند.

شهرداری‌های گلستان به فکر درآمد پایدار باشند

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا، عفت همدم روز شنبه در مراسم تکریم و معارفه شهردار گنبدکاووس اظهارداشت: شهرداری گنبدکاووس با راه اندازی کارگاه سنگ‌شکن و جایگاه سوخت طبیعی، درآمد پایداری ایجاد کرده اما همچنان نیاز است با استفاده از ظرفیت‌ها موجود این درآمدها را افزایش دهد.

معاون استاندار گلستان ادامه داد: شورای اسلامی دوره پنجم شهر گنبدکاووس در سایه وحدت و همدلی یکی از کم حاشیه‌ترین شوراها در گلستان بود که امیدواریم با همراهی دستگاه‌های اجرایی، علما و بزرگان این روند همچنان در دوره ششم ادامه داشته باشد.

همدم افزود: گنبدکاووس ظرفیت‌های فراوان تاریخی، فرهنگی، گردشگری، ورزشی و اجتماعی دارد که مدیران شهری باید از این ظرفیت‌ برای توسعه و آبادانی این شهر استفاده کنند.

وی با اشاره به وجود ۱۳۰ هزار هکتار کانون غبارخیز در گلستان که بخشی از آن در گنبدکاووس است، گفت: دستگاه‌های اجرایی باید برای مبارزه با گرد و غبار اقدامات لازم را انجام دهند و شهرداری‌ها نیز با ایجاد فضای سبز در کاهش آلودگی‌ها تاثیرگذار باشند.

معاون استاندار گلستان با تاکید بر پیشگیری از ساخت و سازهای غیرمجاز با اقداماتی مانند فعال کردن پلیس ساختمان، افزود: افزایش نظارت‌ بر ساخت‌ و سازهای غیرمجاز از شکل گیری بافت‌های ناکارآمد و حاشیه‌ای جلوگیری می‌کند.

همدم، حذف نگاه درآمدی به کمیسیون ماده ۱۰۰، توجه ویژه به معماری ایرانی اسلامی و کمک به مدیریت بحران آب را از موارد مهم در توسعه شهری دانست و از شهرداری گنبدکاووس خواست برای آبیاری فضای سبز از پساب‌های تصفیه خانه فاضلاب این شهر استفاده کند.

فرماندار گنبدکاووس نیز در این نشست مدیریت بحران سیل سال‌های ۹۷ و ۹۸ و ۲ سال درگیری با کرونا در سایه وحدت و همدلی با دستگاه‌های اجرایی و مردم را از جمله اقدامات خوب شورای شهر و شهردار سابق دانست و از شورای اسلامی شهر و شهردار جدید خواست ادامه دهنده این رویه باشند.

عبدالقدیر کریمی با اشاره به افزایش انتظار مردم برای وقوع اتفاقات خوب در حوزه مدیریت شهری گنبدکاووس، افزود: توسعه فضای سبز و بهبود مبلمان شهری، کاهش ترافیک شهری، بازآفرینی مناطق توسعه نیافته، ساماندهی متکدیان و معتادان متجاهر از جمله خواسته‌های شهروندان است.

وی اظهارداشت: انتظار می‌رود اعضای شورای شهر و شهردار جدید در سایه حمایت مدیران شهرستانی، بزرگان و افراد صاحب نفوذ و بهره‌گیری از نظرات نخبگان و افراد با تجربه بیش از گذشته با نگاه عدالت محور برای توسعه متوازن و ارائه خدمات شهری تلاش کنند.

شهردار گنبدکاووس نیز در این نشست بودجه سالجاری این شهرداری را چهار هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال اعلام کرد و گفت: تاکنون ۲۰ درصد از این بودجه محقق شده و بقیه نیز با تکمیل مراحل اخذ سند تفکیک اراضی محقق خواهد شد.

سیدعلی‌اصغر موسوی بیان کرد: شهرداری گنبدکاووس برنامه‌های مختلفی را برای توسعه و عمران شهری و ارائه خدمات به شهروندان با رویکرد عدالت محوری در دستورکار خود قرار داده است.

حجت الاسلام محمود ترابی امام جمعه گنبدکاووس نیز در این نشست گفت: علاوه بر توجه به عمران و آبادانی، باید به سرمایه‌های اجتماعی و افزایش انسجام و وحدت با حمایت همه جانبه مردم و مسوولان در این شهر توجه شود.

امام جمعه اهل سنت گنبدکاووس نیز در این جلسه با اشاره به اینکه جهاد فقط اسلحه به دست گرفتن برای مقابله با دشمنان نیست، گفت: هر فردی که به عنوان مسوول معرفی می‌شود باید با نگاهی جهادی برای پیشبرد اهداف اسلام و تحقق آرمان‌های بلند امام راحل(ره) تلاش کند.

آخوند عبدالباسط نوری زاد افزود: مردم از اعضای شوراهای اسلامی شهر و شهردار گنبدکاووس توقع دارند با استفاده از خرد جمعی، خلوص نیت و عدالت محوری برای تحول، پیشرفت و آبادانی متوازن شهرستان تلاش کنند.

مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری گلستان نیز در حاشیه این نشست به خبرنگاران گفت: تاکنون حکم ۱۰ شهردار صادر شده و امروز چهارمین شهردار استان در گنبدکاووس معارفه شد.

طیبه خلیلی بودجه امسال شهرداری‌های گلستان را ۲۰ هزار میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سال ۹۶ بودجه شهرداری‌های استان چهار هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال بود که امسال افزایش چند برابری را نشان می‌دهد.

به گزارش ایرنا، سیدعلی‌اصغر موسوی در نشست امروز با حکم استاندار گلستان به عنوان شهردار گنبدکاووس معرفی و از منصور طعنه گنبدی شهرداری سابق قدردانی شد.

شهر گنبدکاووس با افزون بر ۱۶۰ هزار نفر جمعیت دومین شهر بزرگ استان گلستان است و شورای شهر آن هفت عضو دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار