مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: ساخت خانه برای خانواده ۴معلول آق قلایی به اتمام‌ رسید و کار برای انجام‌ مرحله نازک کاری تحویل بهزیستی شد.

ساخت خانه برای خانواده ۴معلول آق قلایی در مرحله نازک کاری است

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان از گرگان، حسینی مدیرکل بنیاد مسکن گلستان گفت: طرح تامین مسکن خانواده‌های روستایی دارای حداقل ۲ عضو معلول در استان همچنان در حال اجراست.

او با بیان اینکه ۹۵ درصد ساخت مسکن خانواده دارای ۴ عضو معلول آق قلایی انجام شده است افزود: تعهد ما در ساخت این خانه تمام شده است.

حسینی با اشاره به اینکه در حال حاضر فقط گچ کاری و سرامیک آشپزخانه باقی مانده که این قسمت طرح به عهده بهزیستی است افزود: سهم بهزیستی درساخت این خانه ۲۵ میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن استان گفت: تا کنون حدود ۱۶۰ میلیون تومان برای این خانه هزینه شده که شامل ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات قرض الحسنه با بازپرداخت ۲۰ ساله و ۶۰ میلیون تومان به صورت بلاعوض از طریق بنیاد پرداخت شده است.

طی پیگیری باشگاه خبرنگاران جوان از اداره کل بهزیستی استان، گفته شده که مکاتبات با تهران انجام شده است و منتظر تخصیص بودجه هستیم که به زودی انجام می‌شود.

این خانه متعلق به یک خانواده با ۴ عضو معلول است که مشکل نداشتن سرپناه را حدود ۴ ماه قبل با باشگاه خبرنگاران جوان گلستان مطرح کردند.

پس از گزارشی که باشگاه خبرنگاران جوان تهیه و در شبکه استانی و فضای مجازی منتشر کرد، مدیر کل بنیاد مسکن استان و جمعی از نمایندگان مجلس به سراغ این خانواده رفتند و عملیات احداث یک واحد مسکونی برای این خانواده آغاز شد.

پدر به همراه ۳ فرزند معلول و همسری که درپی عمل تومور مغزی دچار معلولیت شده است در روستای پیرواش زندگی می‌کند.

این روستا در ۱۵ کیلومتری آق قلا قرار دارد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار