مدیر حج و زیارت گلستان:

میرقاسم پور با بیان اینکه برای اعزام عتبات محدودیتی نداریم و فقط اعزام ها هوایی است، گفت: برای اعزام زائر به سوریه به لحاظ شرایط امنیتی و شرایط اسکان زائران در دمشق هم محدودیت وجود دارد.

محدودیتی برای اعزام به عتبات وجود ندارد/ مشتاقان سوریه به دفاتر زیارتی گلستان مراجعه کنند

به گزارش گلستان ۲۴؛ سیدعلی میرقاسم پور به خبرنگار خبرگزاری شبستان در گرگان گفت: با همکاری سازمان حج و زیارت راه های بسته شده عتبات عالیات باز شده است.

 

مدیر حج و زیارت گلستان با بیان اینکه برای اعزام عتبات محدودیتی نداریم و فقط اعزام ها هوایی است، افزود: برای اعزام زائر به سوریه به لحاظ شرایط امنیتی و شرایط اسکان زائران در دمشق هم محدودیت وجود دارد.

 

وی ادامه داد: از 12 دی ماه اعزام کاروان زائران به سوریه آغاز شد و از طریق ایستگاه پروازی امام(ره) انجام می شود.

 

میرقاسم پور اظهارداشت: زائران سوریه برای ثبت نام به 54 دفتر زیارتی یا سامانه زیارتی مراجعه کنند و مقدمات سفر از سوی دفاتر زیارتی فراهم خواهد شد.

 

وی با بیان اینکه هفته ای 150 نفر در کشور به سوریه اعزام می شوند، گفت: متقاضی برای اعزام زائر به سوریه وجود دارد  ولی برای ایام منتهی به ایام نوروز متقاضی داریم که از طریق یکی از دفاتر زیارتی تهران اعزام می شوند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان افزود: در حال حاضر هزینه اعزام زائران به سوریه برای هر نفر 10 میلیون و 500 میلیون تومان است.

 

وی در خصوص اعزام زائران به عتبات نیز گفت: به دلیل استقبال کم در استان و کمبود زائر و عدم تامین ایرلاین مناسب در استان نتوانستیم ایستگاه پروازی در گرگان ایجاد کنیم و اعزام زائر از طریق فرودگاه بین المللی گرگان انجام نمی شود.

 

میرقاسم پور افزود: در حال حاضر در هر 10 روز یک بار یک گروه 50 نفره از طریق فرودگاه امام خمینی (ره) به عتبات اعزام می شوند.

 

وی خاطرنشان کرد: تا کنون سه گروه 45 نفره اعزام شدند و گروه بعدی 25 دی ماه اعزام می شوند.

 

مدیر حج و زیارت گلستان، هزینه عتبات را 8 میلیون و 500 هزار تومان اعلام کرد و گفت: داشتن گذرنامه با 6 ماه اعتبار، تست PCR  و دریافت دو دوز واکسن کرونا از شرایط اعزام متقاضیان به عتبات است همچنین هزینه عوارض خروج و تست PCR بر عهده زائر است.

 

وی گفت: برنامه بعدی حج و زیارت اعزام زائر به عتبات در 13 رجب ولادت امیرالمومنین حضرت علی(ع) است که هم  پرواز دو سر هوایی( رفت و برگشت هوایی) و یک کاروان رفت هوایی و برگشت زمینی را خواهیم داشت.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار