فرماندار علی‌آبادکتول در پی وقوع زلزله 2/4 دهم ریشتری در این شهرستان

فرماندار علی‌آبادکتول در پی وقوع زلزله 2/4 دهم ریشتری در این شهرستان

زلزله بامداد امروز خسارتی در پی نداشته است

به گزارش گلستان24، احمد تجری‌مفرد امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در گرگان اظهار کرد: زلزله به بزرگی چهار و دو دهم ریشتر ساعت یک و 59 دقیقه بامداد در عمق 10 کیلومتری حوالی شهر علی‌آبادکتول به وقوع پیوست.

وی تصریح کرد: این زلزله در 15 کیلومتری شهر‌های علی‌آبادکتول و فاضل‌آباد و 34 کیلومتری گرگان مرکز استان گلستان بوده است.

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول با اشاره به ضرورت آمادگی دستگاه‌های اجرایی و مردم در هنگام وقوع زلزله و برگزاری مانور زلزله در روزهای آتی گفت: اجرای مانورهایی همچون مانور زلزله یک فرآیند آزمایشی و عملی است که می‌توان با محک زدن دستگاه‌های خدمات‌رسان در مواقع بحرانی بهترین عکس‌العمل را انجام داد.

تجری‌مفرد افزود: کشور و منطقه ما یک منطقه خاص جغرافیایی است که باید همیشه خود را برای مواقع بحرانی و غیرقابل پیش‌بینی آماده کنیم تا خسارات کاهش پیدا کند.

وی خاطرنشان کرد: برگزاری مانورها و رزمایش‌ها می‌تواند محک خوبی برای دستگاه‌های امدادی برای سنجش توان دفاعی و عملیاتی آنان باشد.

فرماندار شهرستان علی‌آبادکتول گفت: مانور سراسری در 15 آذر ماه به صورت نمادین در ساعت 9 تا 10 صبح با تمام امکانات و در حوزه خدماتی هلال احمر و آتش نشانی برگزار شود، این مانور به دلیل اهمیت در حوزه آمادگی در بحران‌ها و حوادث در تمام مدارس شهرستان با هدف آموزش و یادگیری دانش‌آموزان در مواقع بحرانی برگزار شود،

تجری‌مفرد افزود: اجرای مانورهای امدادی و کمک‌های اولیه توسط هلال احمر و اورژانس در مدارس، استفاده از ظرفیت دانش‌آموزان امدادگر و آموزش‌های کمک‌های اولیه در صورت بروز حوادث، ایجاد محیط‌های اطفا حریق در اجرای مانور با همکاری آتش‌نشانی و بسیج همگانی دانش‌آموزان، اجرای صبحگاه ویژه با هدف اجرای پیام‌های ایمنی در مدارس بعد از پایان مانور زلزله از برنامه‌های دیگر است.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار