یک میلیارد تومان برای تملک عرصه‌های تاریخی گلستان اختصاص یافت

یک میلیارد تومان برای تملک عرصه‌های تاریخی گلستان اختصاص یافت

به گزارش گلستان24، ابراهیم کریمی اظهار داشت: یک میلیارد و 160 میلیون تومان از محل منابع ملی برای تملک عرصه‌های تاریخی در حوزه میراث فرهنگی استان گلستان در نظر گرفته شده است.

وی  افزود: این اعتبار از محل اعتبارات خرید حریم ابنیه و اشیاء باارزش تاریخی که یک ردیف ملی است برای تملک و آزاد سازی عرصه و حرایم آثار تاریخی در شهرستان‌های گرگان، کردکوی، علی‌آبادکتول و گنبدکاووس در نظر گرفته شده است.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان گلستان یادآور شد: آزادسازی حرایم یکی از روش‌های مناسب برای حفاظت محوطه‌‎های باستان شناسی است.

استاندار گلستان: برنامه های اجلاسیه 4هزار شهید استان گلستان مستندسازی شود

استاندار گلستان شهدا را مدل مبارزه با باطل و احیای حق دانست و اظهار کرد: شهیدان و خانواده های آنها نیازی به برگزاری همایش ها و اجلاسیه ها ندارند اما جامعه ، زمانه ما و نسل های آینده نیازمند استمرار یاد و خاطره شهیدان هستند.

به نقل از روابط عمومی استانداری گلستان، حسن صادقلو در هشتمین جلسه شورای سیاست گذاری اجلاسیه 4 هزار شهید استان، با بیان اینکه بشریت و همه ما بدهکار شهدا هستیم، تصریح کرد: جریان شهدا و دفاع مقدس باید به مکتب تبدیل شود و برگزاری اجلاسیه شهیدان در استان توفیقی است که شاید بار دیگر حاصل نشود.

وی با تاکید بر اهمیت اقدامات صورت گرفته در راستای اجلاسیه 4هزار شهید استان، گفت:باید مستندسازی در خصوص فعالیت‌های صورت گرفته انجام شود.

صادقلو با اشاره به همایش ها و کنگره هایی که در روزهای آتی و 25 آذر در استان برگزار خواهد شد، تصریح کرد: استفاده از نمادهای ماندگار و همچنین ماندگارسازی نمادهای شهدای استان باید مورد توجه دست اندرکاران برگزاری مراسمات اجلاسیه باشد.

استاندار گلستان با تاکید بر اهمیت اقوام و نسل جوان در برنامه های اجلاسیه 4هزار شهید استان، یادآور شد: نافذین محلی، نهادهای مردمی و ngoها نقش بسزایی در فراگیری اقدامات دارند و می‌توانند در مردمی شدن اقدامات موثر باشند.

صادقلو پرهیز از رنگ و بوی سیاسی و جناحی در مراسمات را پراهمیت دانست و گفت: نباید در جلسات، سخنرانی ها، تبلیغات و غیره مسائل جناحی دخالت داده شود چرا که سبب کاهش معنویت و جاذبه خواهد شد.

وی توجه به مباحث ترافیکی در زمان برگزاری اجلاسیه را مهم ارزیابی کرد و افزود: باید مسائل ترافیکی در رفت و آمد افراد و خانواده های شهدا به محل برگزاری اجلاسیه مورد توجه قرار گیرد و همچنین ظرفیتی را به عنوان جمعیت پیش بینی نشده مورد توجه قرار داد.

استاندار گلستان در آخرین جلسه شورای سیاست گذاری 4هزار شهید استان بر پیگیری بودجه برای فعالیت‌ها، تزئینات شهری، اجرای تبلیغات جاذب، تهیه هلی کوپتر امدادی، تعیین تکلیف دهکده مقاومت، پیش‌بینی مشکلات احتمالی برق، ارزیابی مستمر فعالیت‌ها، امنیت غذایی مدعوین و انتشار چند شعار اساسی در برگزاری اجلاسیه تاکید کرد.

فرمانده سپاه نینوای استان هم در این جلسه گزارشی از آخرین فعالیت‌های صورت گرفته در راستای اجلاسیه 4هزار شهید استان ارائه کرد و گفت: اگرچه تا به امروز برنامه‌های زیادی ذیل اجلاسیه برگزار شده اما از 14 آذر با جشنواره کشوری فیلم کوتاه مراسمات شکل تازه‌ای به خود می‌گیرند.

سردار رحمت الله صادقی تصریح کرد: برگزاری 4شب نمایش رزمی، برگزاری کنگره شهدای کارمند ، برگزاری کنگره استانی اسوه های صبر و مقاومت و بسیاری برنامه دیگر و اجلاسیه 4هزار شهید استان در 25 آذر و دعای کمیل همان شب و دعای ندبه فردای آن از برنامه‌های اجلاسیه 4هزار شهید استان گلستان خواهد بود.

گفتنی است اجلاسیه 4 هزار شهید استان در 25 آذرماه جاری برگزار خواهد شد.

آموزش پیشگیری از تصادف موتورسواری در 17 روستای گلستان

مدیرعامل ستاد دیه استان گلستان گفت: 17 دوره آموزشی پیشگیری از تصادف موتورسواری در 17 روستای هدف استان گلستان برگزار می‌شود.

به گزارش روابط عمومی ستاد دیه استان گلستان، ششمین جلسه پیشگیری از حوادث تصادف با حضور مسئولان قضائی و اجرائی استان در محل سالن اجتماعات دادگستری کل استان گلستان تشکیل شد.

سعید طالبی مدیر عامل ستاد دیه استان گلستان در حاشیه این جلسه خبر داد و در این جلسه که مسئولین قضایی و اجرایی استان حضور داشتند پس از بحث و تبادل نظر قرار شد 17 دوره آموزش موتورسواری در 17 روستای پرحادثه استان برای موتورسوران برگزار شد.

همچنین مصوب شد تعدادی کلاه ایمنی موتورسورای، توسط پلیس راهور بین موتورسوران توزیع شد.

در ادامه جلسه نیز قرار شد اقدامات پیشگیری از تصادف در 47 نقطه آسیب‌خیز و پر حادثه استان توسط راهداری استان انجام شود.

منبع: تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار