معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان خبر داد

معاون سیاسی امنیتی استاندار استان گلستان گفت: 15 دفتر پیشخوان شهری و 20 دفتر پیشخوان روستایی در حوزه ثبت احوال استان گلستان راه‎اندازی شده است که جای توسعه و گسترش دارد.

راه‎اندازی 35 دفتر پیشخوان شهری و روستایی در حوزه ثبت ‎احوال گلستان

به گزارش گلستان24، علی‎اصغر طهماسبی ظهر امروز در نشست شورای ثبت احوال استان گلستان اظهار کرد: 15 دفتر پیشخوان شهری و 20 دفتر پیشخوان روستایی در حوزه ثبت احوال استان گلستان راه‎اندازی شده است که با توجه به اصل 44 قانون اساسی باید از ظرفیت مردمی بیشتر استفاده شود.

وی بر لزوم مناسب‎سازی و استانداردسازی کارهای ذی‎قیمت تاکید و تصریح کرد: پشتیبانی از نوآوری و خلاقیت در حوزه اسناد سجلی ایجاد شده است که با اطلاع‎رسانی به افکار عمومی باید افزایش سطح اعتماد مردم را بالاتر ببریم.

* ضرورت آگاهی‎بخشی به جامعه در راستای اسناد هویت سجلی

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه اهمیت اسناد سجلی و هویتی بر هیچ‎کس پوشیده نیست، افزود: افزون بر یک قرن فعالیت بی‎وقف در حوزه ثبت احوال را نباید نادیده گرفت.

طهماسبی؛ تولید و انتشار آمار انسانی را به عهده سازمان ثبت احوال کشور و استان دانست و گفت: وظیفه ما حساس‎سازی و آگاهی‎بخشی به جامعه در راستای اسناد هویت سجلی است.

وی افزود: عدم آگاهی‌بخشی در جامعه سبب می‎شود تا برخی جاسوسی‎ها صورت بگیرد و اتفاقات و جریاناتی که در دنیای امروز به چشم می‎خورد ناشی از عدم آگاهی و حساس نبوده جامعه نسبت به اسناد هویتی است.

* ثبت احوال سازمانی کارآمد، خلاق، تحول‎گرا و نظام‎مند است

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان در خصوص کارت ملی هوشمند بیان کرد: حدود دو سال است که روی این اقدام مهم کار شده است تمام کارشناسان علم و فن روی آن کار کردند تا کارت هوشمند ملی با کمترین درصد خطا و جعل باشد.

طهماسبی از سازمان ثبت احوال به عنوان سازمانی کارآمد، خلاق، تحول‎گرا و نظام‎مند یاد کرد و افزود: ثبت به موقع وقایع حیاتی با همکاری بخشداران، دهیاران و شورائیان در دورافتاده‎ترین نقاط انجام می‎شود، افزایش ضریب اسناد هویتی بسیار بااهمیت است ارائه خدمات به همه ایرانیان داخل و خارج از کشور از وظایف ثبت احوال است.

وی با اشاره به استفاده از توانمندی بخش غیردولتی توسط ثبت احوال بیان کرد: ثبت احوال چندسالی است که برون‎سپاری تحت دولت الکترونیک را آغاز کرده است.

* با کوچکترین بی‎مبالاتی خسارت مرگباری ایجاد خواهد شد

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان با اشاره به اینکه دستگاه‎های خدمات‎رسان حکم مرگ و زندگی را دارند، ابراز کرد: سطح دانش فنی، علمی و مهارتی کارکنان ثبت احوال باید ارتقاء پیدا کند.

طهماسبی با اشاره به برخی مسائل سیاسی و اجتماعی بیان کرد: برخی از عزتمندی‎های بین‎المللی ما واقعا موجب اقتدار سیاسی، اجتماعی و نظامی جمهوری اسلامی ایران شده است، برخی از ناامنی‎هایی که در منطقه وجود دارد دل هر انسان آزاده‎ای را به درد می‎آورد اگر خدایی ناکرده کوچکترین بی‎مبالاتی کنیم خسارت مرگباری ایجاد خواهد شد.

وی افزود: این روزها برخی از گفت و شنودها به ظاهر تحت عنوان افشاگری و دروغ پردازی سیاسی نقل و نبات فضای مجازی و برخی رسانه‎ها شده است که امنیت جمهوری اسلامی را نشانه گرفته و در حقیقت آب به آسیاب دشمن ریخته می‎شود.

* رسانه‎ها امنیت نظام را دچار تنش نکنند/ برای تقویت انقلاب و ولایت با هر راهپیمایی و اقدامی پای کار هستیم

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان به سایت‎ها، رسانه‎ها و خبرنگارانی که در فضای مجازی قلم‎فرسایی می‎کنند توصیه کرد تا امنیت نظام را دچار تنش نکنند و گفت: امنیت نظام اسلامی مفت به دست نیامده است که بخواهیم آن را مفت از دست بدهیم 200 هزار شهید در دورا ندفاع مقدس تقدیم انقلاب اسلامی شد و 20 هزار شهید ترور تقدیم نظام شد بنابراین انقلاب آسان به دست نیامد.

طهماسبی با اشاره به اینکه رسوایی و بی‎آبرویی آمریکا در جهان مشخص شد، گفت: جهان به انقلاب اسلامی ایران اعتماد بیشتری پیدا کرده است، متلاشی شدن ائتلاف و اجماع جهانی از دستاوردهای نظام است.   

وی با بیان اینکه نباید گذاشت فتنه‎گران داخلی و خارجی کاسبی به راه بیندازند، افزود: ما برای تقویت انقلاب اسلامی و ولایت مطلقه فقیه با هر راهپیمایی، جلسه و اقدامی لازم باشد با جدیت پای کار هستیم و در کنار مردم قرار داریم عده‎ای این ظرفیت را مصادره به مثل نکنند.

* آنهایی که امنیت ملی را نشانه گرفتند فتنه‎گر هستند

معاون سیاسی امنیتی استاندار گلستان افزود: در 12 فروردین فتنه‎گران بودند امروز هم فتنه‎گران هستند کسانی که در این مسیر کاسبی می‎کنند فتنه‎گر هستند، آنهایی که امنیت ملی را نشانه گرفتند فتنه‎گر هستند ما در حوزه امنیت ملی با هیچ‎کس تعارف نداریم اگر کوچکترین غفلتی کنیم تاوان سختی پس خواهیم داد.

طهماسبی از رسانه‎ها خواست تا برای حفظ وحدت و ثبات یکپارچگی داخلی کشور گام بردارند و از ظرفیت‎ها استفاده کنند.

منبع: فارس

ارسال نظر

آخرین اخبار