گزارشی از حضور دانشجویان جهادگر در مناطق زلزله زده ؛

جهادگران دانشجویی که دراین مدت ده روز اولین خدمتی که به مردم کردند این بود که به آنان گفتند که دلتان قرص باشد که حضور این نیروهای مومن انقلابی در کنارتان تا برطرف شدن مشکلاتتان ادامه دارد و حسابشان جداست از برخی مسئولین که خود را قیم مردم نمی دانند و نبودنشان در این زمان در کنار مردم سردتر از سوز هوای روستایشان است.

تداعی نوستالژی زیبا برای سرپل ذهاب/ دانشجویانی که به جای حرف در عمل رسالتشان را ثابت کردند
به گزارش گلستان24 ؛ جهادگران دانشجوی استان گلستان که حدود ده روز پیش در یک هوای سرد پاییزی بدرقه شان کردیم برای اعزام به مناطق زلزله زده و یاری رساندن به هموطنان قیور کرمانشاه امروز از کارهایی که در حد بضاعتشان برای مردم روستای فرمایشه و الله نظر سرپل ذهاب کردند می گویند.

و واقعا در آستانه روز دانشجو و میلاد پیامبر رحمت و مهربانی بهتر از این دانشجویان سراغ نداشتیم تا نوشته خود را تقدیم به باطن پاک و زلالشان کنیم و هم از دانشجو بگوییم و هم آموزه هایی که پیامبر رحمت برایمان به یادگار گذاشت چرا که اینان بهترین عامل به آن سفارشاتند.

رویشهای انقلابی که اگرچه امام را درک نکردند و دفاع مقدس ندیدند و همینطور که به جلوتر می رویم نام شهدای شانزده آذر۳۲ را هم فقط در کتب تاریخی و روز شمار تقویمها دیدند اما بسان عالمان بی معلم هدف را شناختند و بی وقفه آن را ادامه می دهند.

REQ3

جهادگران دانشجویی که دراین مدت ده روز اولین خدمتی که به مردم کردند این بود که به آنان گفتند که دلتان قرص باشد که حضور این نیروهای مومن انقلابی در کنارتان تا برطرف شدن مشکلاتتان ادامه دارد و حسابشان جداست از برخی مسئولین که خود را قیم مردم نمی دانند و نبودنشان در این زمان در کنار مردم سردتر از سوز هوای روستایشان است.

 حضوراین دانشجویان انقلابی مرهمی شد بر زخمی که رفتار این گونه مسئولین بر قلبشان نشاند، همان هایی که از صدقه سر این مردم به نوایی رسیدند و امروز کارشان به جایی رسید که چنان به خود غره شدند که به خود اجازه می دادند با کفش بر روی اثاث و وسایل مردم حاضر شوند و مثلا به امورات رسیدگی کنند.

REQ4

 نگاه نافذ این جوانان هوای زمستانی پاییز را شرمنده خود می کند و البته این شور جوانان دهه هفتاد هم برای هوای سوزناک کرمانشاه و سرپل ذهاب و مردمانش آشنا و نوستالژی است از ۳۰ و اندی سال پیش چرا که وجب به وجب خاک کرمانشاه از این مدل جوانان بی ادعا خاطرات بسیار در سینه دارد و زلزله شاید با تمام ویرانه هایی که داشت فرصتی شد تا بار دیگر سرپل ذهاب با همرزمان قدیمی خود دیدار تازه کند.

دانشجویانی که با حضور خود در این مدت توانستند پنجاه سکوی کانکس ، کارگاه بهداشت و درمان برای بزرگسالان مرد و زن و کودکان برگزار کنند و البته همه نوع خدمت از جمع آوری زباله روستا تا بررسی وضعیت بهداشتی و کلر زنی آب روستا را با همکاری تیم پزشکی استان انجام دهند.

زلزله ویرانگر در کرمانشاه البته به جز خسارت مالی از لحاظ روحی و روانی هم به مردم ضربه زد و این دانشجویان جهادی که می دانند امید اولین بذر حیات در انسان است تلاش کردند تا با فعالیتهای فرهنگی از عیادت با بیماران و خانواده جانبازان گرفته تا مسابقه فرهنگی و نقاشی برای کودکان و برپایی نماز جماعت، زیارت عاشورا و دعای کمیل این شور و نشاط را در بین مردم روستا ایجاد کنند.

REQ5

بار دیگر با تبریک روز دانشجو به این دانشجویان جهادگر انقلابی می گوییم به راستی که شما وارثان حقیقی شهدای ۱۶ آذر هستید و اگر بنا باشد دانشجویانی از این روز بزرگ سخن بگویند شماها هستید که درد مردم را چشیدید و راه شهدا را شناختید نه آنانی که از آزادگی و عدالت طلبی دانشجو می گویند و زمانی که در مقابل رییس جمهور به عنوان بالاترین مقام اجرایی کشور حاضر می شوند به جای اینکه از وضع محرومین و رسیدگی به مطالبات و درد مردمانی مانند زلزله زدگان کرمانشاه سخن بگویند تمام وقت خود را نعره زدند برای آزادی فتنه گرانی که جفا کردند به خون شهدا و خصوصا شهدای دانشجو .

 

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار