رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان گفت: ۳۸ هزار و ۷۸۹ نفر مورد ارزیابی طرح سنجش قرار گرفتند که از این تعداد ۶ هزار و ۲۹۶ نفر برای ارزیابی تخصصی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شدند.

 بیش از ۳۸ هزار نوآموز گلستان در طرح سنجش شرکت کردند

به گزارش گلستان24 ؛ عباس خانعلی ظهر دیروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اجرای طرح سنجش نوآموزان استان گلستان اظهارداشت: در این طرح 38 هزار و 789  نفر مورد ارزیابی قرار گرفتند که از این تعداد 6 هزار و 296 نفر برای ارزیابی تخصصی به پایگاه‌های تخصصی ارجاع شده‌اند. همچنین از این تعداد 3 هزار و 718 نفر در آزمون آمادگی تحصیلی نمره لازم را کسب نکرده بودند.

وی افزود: یک‌هزار و 473 نفر مشکوک به مشکل بینایی بودند، 65 نفر با مشکل جسمی- حرکتی و نیز  یک‌هزار و 40 نفر مشکوک به مشکل شنوایی بودند.

خانعلی بیان کرد: 2 هزار و 542 نفر دیرآموز تشخیص داده شده‌اند که براین اساس شهرهای گنبدکاووس، گرگان، علی‌آبادکتول، کردکوی و کلاله به ترتیب دارای بالاترین آمار هستند.

 رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان افزود: 51 درصد از آمار مراجعین را پسر و 49 درصد دختر  تشکیل دادند و 50 درصداز مراجعین شهری، 46 درصد روستایی و 4 درصد عشایر بودند.

رئیس اداره آموزش و پرورش استثنایی استان گلستان خاطر نشان کرد: 19 درصد مراجعین نسبت خویشاوندی والدین داشتند و 81 درصد فاقد نسبت بوده‌اند. در سال گذشته 20 درصد نسبت خویشاوندی و 80 درصد فاقد نسبت بودند.

خانعلی با بیان اینکه دوره های آموزشی عوامل اجرایی پایگاه های سنجش در حال برگزاری است، افزود: نوآموزان بدو ورود به دبستان در این طرح مورد ارزیابی شنوایی، بینایی، بهداشت و سلامت و آمادگی تحصیلی قرار می‌گیرند.

وی افزود: در این طرح نوآموزان مورد ارزیابی بینایی، شنوایی، بهداشتی، پزشکی و آمادگی تحصیلی قرار می گیرند.

انتهای پیام/

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار