فرماندار گرگان از تصویب احداث تراموا در شورای ترافیک گرگان خبر داد و گفت:با توجه به این که به شهرهای با جمعیت ۵۰۰هزار نفر مجوز داده می شود برای این کار نیازمند همراهی نمایندگان هستیم.

تصویب احداث تراموا در شورای ترافیک گرگان/ مدیریت یکپارچه نیاز است

به گزارش گلستان 24 ؛ سید ابوالقاسم صفوی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهارکرد: هفته گذشته در جلسه شورای ترافیک شهرستان پیگیری تراموا و ساخت آن در گرگان تصویب شد اما این امر نیازمند پیگیری های مسئولان استانی هم است.

وی افزود: برای چنین اقدام بزرگی نیازمند مدیریت یکپارچه هستیم و پیگیری این امر تنها وظیفه شهردار و فرماندار نیست.

صفوی اضافه کرد: برای گرفتن مجوز تراموا در وزارت کشور  همراهی نمایندگان شهرستان و معاون عمرانی هم لازم است و آن ها باید از وزارت کشور پیگیر این امر باشند تا این مسأله در گرگان اتفاق بیفتد.

وی ادامه داد: احداث خطوط تراموا در شهرهای زیر یک میلیون نفر مجوز دارد اما با ارائه تمهیداتی به شهرهای ۵۰۰ هزار نفر هم مجوز داده می شود.

فرماندار گرگان گفت: جمعیت گرگان با روستاهای اطراف به ۶۰۰ هزار نفر می رسد و به همین دلیل ممکن است وزارت کشور در شورای عالی با آن مخالفت کند بنابراین نیازمند همکاری نمایندگان شهرستان در مجلس هستیم.

صفوی تصریح کرد: بعد از تصویب در شورای ترافیک شهرستان این امر در استان و سپس باید در تهران مصوب شود و امروز (شنبه) نامه آن توسط شهردار به وزارت کشور نوشته می شود.

وی بیان کرد: اگر مجوز از معاون وزیر اخذ شود ما از سرمایه گذاری بخش خصوصی استفاده خواهیم کرد و این کار انجام خواهد شد.

صفوی گفت: احداث خطوط بی آر تی دیگر قدیمی شده و دیگر جذابیت های قبل را ندارد اما احداث تراموا در شهر غوغا کرده و در جذب گردشگر هم مؤثر خواهد بود.

فرماندار گرگان اظهار کرد: ترافیک هم با وجود تراموا و بالا بودن انعطاف آن (flexible) کم شده و آلودگی زیست محیطی هم کاهش خواهد یافت.

صفوی بیان کرد: با تصویب تراموا، خطوط آن در شهر باید توسط مشاور مطالعه شده و تعیین شود که در چه مسیرهای احداث شود.

وی تأکید کرد: برای انجام این امر هماهنگی همه بخش ها اعم از نمایندگان، استاندار و معاون عمرانی لازم است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار