دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی می‌گوید: قیمت بلیط هواپیما متناسب با عرضه، تقاضا و زمان خرید و نوع پرواز متفاوت است. با این شیوه برای بلیط هواپیما سقف قیمت نداریم.

قیمت بلیط پروازها به تقاضا و زمان خرید ان بستگی دارد

به گزارش گلستان۲۴؛ دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی در پاسخ به این پرسش که آیا قیمت بلیط هواپیما در تابستان گران نخواهد شد؟  گفت: شرکت‌های هواپیمایی برای سفرهای مختلف کلاس نرخی تعیین کرده‌اند. در حقیقت قیمت هر پرواز داخلی و خارجی دامنه حداقلی و حداکثری دارد که براساس آن قیمت سفرها مشخص می‌شود.

مقصود اسعدی سامانی اظهار کرد: قیمت بلیط هواپیما متناسب با عرضه، تقاضا و زمان خرید و نوع پرواز متفاوت است. با این شیوه برای بلیط هواپیما سقف قیمت نداریم. باید عنوان کرد که قیمت بلیط هواپیما در تابستان نرخ ثابتی ندارد. ممکن است قیمت بلیط مشهد بنا به میزان تقاضای اندک، امروز حدود ۴۰۰ تومان باشد اما در بازه زمانی دیگر این بلیط به قیمت ۵۰۰ هزار تومان هم برسد.

 

او افزود: برای هر کلاس پرواز ۱۰ تا ۱۵ نرخ تعریف شده که شرکت‌های هواپیمایی متناسب با زمان و میزان تقاضا بلیط هر پرواز را در نهایت بین دو تا سه نرخ عرضه می‌کنند.

اسعدی سامانی در پاسخ به این پرسش که آیا وجود نرخ‌های متفاوت پرواز منجر به هرج و مرج نمی‌شود؟ گفت: قیمت بلیط هواپیما از چهارچوب نرخی که تعیین شده خارج نمی‌شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار