رئیس کمیسیون گردشگری و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر گرگان در بیست و هفتمین جلسه این کمیسیون که بحث و تبادل‌نظر درخصوص فرصت‌های گردشگری ثبت جهانی جنگل‌های هیرکان را در دستور کار داشت، گفت: بهره‌گیری از این فرصت می‌تواند ظرفیت‌های گردشگری را گسترش دهد.

فرصت‌های جدید گردشگری در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ حمیدرضا آقاملائی با اشاره به اینکه جنگل‌های هیرکانی به‌عنوان دومین میراث طبیعی ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو به ثبت رسید افزود: ثبت جنگل‌های هیرکانی در فهرست میراث جهانی می‌تواند در حفظ این اثر ارزشمند طبیعی بسیار موثر باشد. وی ادامه داد: ثبت جهانی امروز یک برند بسیار معتبر در جذب گردشگر و رونق گردشگری محسوب می‌شود و با برنامه‌ریزی درست در این حوزه می‌توان شاهد حجم زیادی از علاقه‌مندان به حوزه گردشگری طبیعی و در راستای آن رونق اشتغال و کسب درآمد بود. در ادامه این جلسه اسماعیل مهاجر، مدیرکل اسبق محیط‌زیست استان گلستان و استاد دانشگاه با اشاره به اینکه اجرای طرح تنفس جنگل‌ها ضریب حفاظتی جنگل‌ها و منابع طبیعی را افزایش می‌دهد، گفت: متاسفانه در ۶هزار کیلومتر از جنگل‌های شمال کشور جاده داریم. مهاجر افزود: با برنامه‌ریزی مناسب در سایه تعامل همه دستگاه‌های اجرایی مرتبط می‌توانطبیعت گردی با رویکرد بوم گردی، توریسم حیات وحش، توریسم آب و ژئوتوریسم و زمین شناسی را در سایه ثبت جهانی جنگل‌های هیرکان با توجه به ظرفیت‌های بکر طبیعی در شمال کشور و استان گلستان اعم از جنگل، آبشار، تالاب و حیات وحش پارک ملی گلستان را توسعه داد و منجر به رونق گردشگری منطقه شد.

علی ناصری، کارشناس اداره منابع طبیعی گلستان نیز در این جلسه با تاکید بر اینکه بهره‌گیری از ظرفیت ثبت جهانی جنگل‌های هیرکان باید در چارچوب طرح‌های اکولوژی جنگل‌ها باشد گفت: از ویژگی‌های منحصر به فرد جنگل‌های گلستان تنوع گونه‌ها از جمله گونه‌های بومی سوزنی و سرخدار است. وی افزود: سه منطقه از جنگل‌های گلستان از جمله بخش‌هایی از منطقه جهان نما، رزین گل علی‌آباد کتول و پارک ملی گلستان در فهرست میراث طبیعی یونسکو ثبت جهانی شده است. حسین ربیعی، عضو شورای شهر گرگان نیز در ادامه این جلسه با تاکید بر ضرورت پای کار آمدن همه مسوولان متولی به منظور رونق گردشگری استان گفت: باید کارگروه و تشکلی از طریق استانداری تشکیل و موضوعات مرتبط به این حوزه را پیگیری کند.

وی افزود: باید بتوانیم از ظرفیت‌های طبیعی و تاریخی این شهر مانند بسیاری از شهرهای کشور که پیشرفت‌های چشمگیری در این حوزه داشتند، استفاده کنیم.در ادامه این جلسه نیز موضوعاتی از جمله حفاظت از منابع طبیعی، برخورد با متخلفان این حوزه، قانون مداری دستگاه‌های اجرایی در بحث صیانت از منابع طبیعی و حضور پررنگ‌تر استان گلستان در نمایشگاه‌های ملی و بین‌المللی گردشگری به منظور معرفی جاذبه‌های این استان تاکید شد. در حاشیه این جلسه همچنین از مرتضی کوهزاد ورزشکار نام آور و روشندل گرگانی در رشته پاورلیفتینگ و فرشاد آقابابایی نایب قهرمان مسابقات آسیایی ۲۰۱۹ چین در رشته بادی کلاسیک تجلیل شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار