معاون علمی و فناوری رئیس جمهور گفت: تحریم نفت خام نقطه قوت ما است و می‌توانیم از این فرصت برای توسعه اقتصادی بهره ببریم.

با پالایش نفت خام می توانیم ثروت آفرینی کنیم

گزارش گلستان ۲۴؛ سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهور عصر امروز در دیدار با نماینده ولی فقیه در گلستان گفت: آمریکا درست در جایی که ما خام فروشی می‌کنیم تحریم‌ها را اعمال می‌کند، زیرا در پتروشیمی و فرآورده نمی‌توانند این کار را انجام دهند.

ستاری گفت: هم اکنون صادرات فرآورده ما بیشترین عدد صادراتی است که در تاریخ کشور اتفاق افتاده است.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رییس جمهوری نیز در این دیدار گفت: خام‌فروشی یکی از اشتباهات بزرگ ما در اقتصاد است. فروش نفت خام نیز یکی از نقاط ضعف ماست در حالی که با پالایش آن می‌توانیم ثروت آفرینی کنیم.

او افزود: تحریم نفت خام نقطه قوت ما است و می‌توانیم از این فرصت بهترین بهره را برای توسعه اقتصادی ببریم.

ستاری گفت: شرکت‌های دانش بنیان خوبی در گلستان وجود دارد که در محیط‌های کوچک ارزش افزوده بالایی دارند.

معاون توسعه فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهور هم در این دیدار با اشاره به بازدید خود از روستای وامنان آزادشهر گفت: در این منطقه ۲۰۰ هکتار زعفران کشت می‌شود و متوسط تولید زعفران آن ۱۸.۵ کیلوگرم در هکتار است درحالیکه این رقم در دنیا چهار کیلوگرم در هکتار و در ایران ۶ کیلوگرم است.

علی وطنی ادامه داد: باید تغییر نگرش از سنتی به کشاورزی حرفه‌ای مانند کشت گل و قارچ که ارزش افزوده بالایی دارد، اتفاق بیفتد.

او با بیان این که آمایش سرزمین استان تقریباً آماده شده است، اضافه کرد: باید فارغ التحصیلان با کار عملی آشنا شوند و به جای کشاورزی سنتی کشاورزی صنعتی انجام دهد.

آیت الله نورمفیدی در این دیدار گفت: ما نیز مانند رهبر معظم انقلاب به آقای دکتر ستاری امیدواریم، عمل صالح ایشان با به سرانجام رساندن کاری که شروع کردند و فتح قله‌های آن کامل می شود.

سورنا ستاری معاون علمی و فناوری رئیس جمهوری در آخرین بخش از سفر یک روزه خود به استان گلستان با آیت الله سید کاظم نور مفیدی نماینده ولی فقیه و امام جمعه استان دیدار کرد.

/باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار