رئیس دانشگاه گلستان گفت: اگر تجمیع دانشگاه‌های دولتی استان به‌درستی مدیریت شود و مسئولین و نمایندگان همراهی داشته باشند، اقدام خوبی است.

تجمیع دانشگاه‌های گلستان نیازمند همراهی مسئولین استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ فرهاد یغمایی در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: بعد از تفکیک استان گلستان از مازندران، سال ۱۳۶۷ دانشکده علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان از دانشگاه مازندران تفکیک شد. در ادامه این دانشکده تبدیل به مجتمع و سپس دانشگاه شد و بعد از آن در سال ۱۳۸۷، به سه دانشگاه گلستان، گنبدکاووس و دانشگاه علوم کشاورزی و منابع طبیعی گرگان تفکیک شد.

وی با اشاره به طرح آمایش آموزش عالی کشور، گفت: تجمیع دانشگاهها صرفه‌جویی در بودجه، از بین رفتن رقابت‌های کاذب و تقسیم بهینه امکانات را در پی خواهد داشت و می تواند کمک شایانی به توفیقات بیش از پیش آموزش عالی استان داشته باشد.

رئیس دانشگاه گلستان با اشاره به اینکه باید مشکلاتمان را در استان حل کنیم، بیان کرد: تاکنون اقدامی از سوی مسئولین استان برای تجمیع دانشگاه‌ها انجام‌ نشده است. شاید برخی‌ها هم تمایلی به انجام این کار نداشته باشند و بخواهند چندین دانشگاه در استان وجود داشته باشد!

یغمایی تأکید کرد: هر یک از دانشگاه‌های دولتی منطقه ما دارای یک ظرفیت پژوهشی و علمی هستند که اگر با یکدیگر تجمیع شوند، رتبه علمی ما را بالا خواهند برد. به همین دلیل است که دانشگاه‌های منطقه ما در رتبه‌بندی‌ها حرفی برای گفتن ندارند ولی دانشگاه گیلان بدلیل اینکه تنها دانشگاه استان گیلان است و در گذشته تفکیک نشده، جزء دانشگاه‌های سطح بالای کشور محسوب می‌شود.

رئیس دانشگاه گلستان خاطرنشان کرد: تا وقتی اراده استان بر تجمیع دانشگاه‌ها نباشد، نمی‌توانیم انتظار داشته باشیم که وزارت خانه کاری کند. باید نگاهمان به این مسئله ملی باشد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار