یک سارق هارد درایوهایی حاوی اطلاعات دستمزدهای کاربران فیس بوک را از خودروی کارمند این شرکت دزدیده است. در این هارددرایوها نام، اطلاعات دستمزد و پاداش۲۹ هزار کارمند وجود داشته است.

سرقت اطلاعات 29 هزار کارمند+جزییات

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از انگجت، به نظر می رسد اطلاعات فیس بوک دوباره فاش شده است. اما این بار به جای کاربران، اطلاعات کارمندان این شرکت سرقت شده است.

سارقی با ورود به خودروی یکی از کارمندان این شرکت، هارددیوارهایی حاوی اطلاعات رمزگذاری شده فهرست دستمزدهای حدود ۲۹ هزار کارمند فعلی و سابق این شرکت را سرقت کرده است.

این سرقت در ۱۷ نوامبر اتفاق افتاده و فیس بوک ۳ روز بعد متوجه مفقود شدن هارددرایوها شد. این شرکت در ۲۹ نوامبر متوجه شد در هارد درایوهای سرقت شده فهرست دستمزدهای کارمندان وجود داشته و از شب گذشته اطلاع رسانی به کارمندانی را آغاز کرده که اطلاعاتشان سرقت شده است.

طی این رویداد نام های کارمندان، اطلاعات بانکی، مبلغ دستمزدها، پاداش، اطلاعات میزان سهام آنها و ۴ رقم آخر شماره تامین اجتماعی افراد سرقت شده است.

همچنین هارددرایوهای مذکور حاوی سوابق اطلاعاتی کارمندان آمریکایی فیس بوک بودند که در ۲۰۱۸ میلادی در این شرکت مشغول بوده اند. البته در این حادثه اطلاعات هیچ یک از کاربران فاش نشده است.

به گفته سخنگوی فیس بوک این شرکت مشغول همکاری با پلیس است و هرچند هارددرایوهای مذکور پیدا نشده اند، اما هیچ نشانه ای از سواستفاده از اطلاعات، کشف نشده است.

البته احتمال دارد این اطلاعات بالاخره فاش شوند. جالب آنکه کارمندی که هارد درایوها از خودروی او سرقت شده، اجازه نداشته آنها را از دفاتر فیس بوک خارج کند. در همین راستا این شرکت اقدامات تنبیهی را در نظر گرفته است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار