در حالی که موج نقد کردن دارایی ها برای جبران زیان های به بار آمده در بازارهای بورس بر تلاش های بانک های مرکزی جهان برای مهار تبعات اقتصادی ویروس کرونا سایه افکنده است، قیمت طلا روز دوشنبه شاهد کاهش بود.

قیمت جهانی طلا امروز ۹۹/۰۱/۱۱| رقابت طلا با نفت در کاهش قیمت

به گزارش گلستان ۲۴؛  به نقل از رویترز، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.2 درصد کاهش به 1614 دلار و 46 سنت رسید. قیمت فلز زرد روز جمعه نیز 0.7 درصد کاهش یافته بود. قیمت طلا در بازار آمریکا هم امروز با 0.4 درصد کاهش به 1646 دلار و 60 سنت رسید.

مایکل مک کارتی استراتژیست ارشد موسسه سی ام سی مارکتس در این باره گفت: «هرچه شرایط بدتر می شود ارتباط بین نوسانات بازار بورس و بازار طلا قوی تر می شود زیرا اگر وضعیت اقتصادی وخیم تر شود همزمان با افت شاخص های بورس قیمت فلز زرد هم افت می کند.»

در حالی که نگرانی ها از طولانی شدن دوره مبارزه جهانی با کرونا افزایش یافته است، ارزش سهام در بازارهای آسیایی امروز شاهد کاهش بود و قیمت نفت نیز مجددا رو به کاهش گذاشت.

به گفته رئیس صندوق بین المللی پول، همه گیری ویروس کرونا موجب رکود اقتصاد جهانی شده و کشورها باید برای جلوگیری از موج ورشکستگی ها و ناتوانی شرکت ها در بازپرداخت بدهی ها هزینه های خود را به شکل قابل توجهی افزایش دهند.

مجلس نمایندگان آمریکا روز جمعه بسته محرک اقتصادی 2.2 تریلیون دلاری را برای کمک به مقابله با تبعات اقتصادی ویروس کرونا به تصویب رساند. این بزرگترین بسته محرک اقتصادی تصویب شده در تاریخ آمریکاست. تعداد موارد ابتلا به ویروس کرونا در جهان به حدود 34 هزار نفر رسیده و آمریکا با 137 هزار مورد ابتلا و 2400 کشته به کانون اصلی شیوع ویروس در جهان تبدیل شده است.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار