آغاز لایروبی یکی از سرشاخه‌های رودخانه اترک، کشف ۱۶ تن برنج احتکار شده و دستگیری عاملان قتل در عروسی سیمین‌شهر از جمله اخبار کوتاه روز سه‌شنبه گلستان است.

اخبار کوتاه روز سه‌شنبه گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از ایرنا؛ معاون فنی آبخیزداری اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان از ارزیابی سه حوزه بزرگ خلیج گرگان، قرناوه بزرگ و قرسوه در استان خبر داد و گفت: ارزیابی این حوزه ها با وسعت ۴۰ هکتار در خلیج گرگان با اعتبار یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون ریال، ۹۶ هزار هکتار در قرناوه بزرگ با اعتبار ۲ میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال و ۱۶۵ هزار هکتار در قره سو با اعتبار یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال در حال اجرا است.

**

رییس اداره منابع آب کلاله و مراوه تپه از آغاز عملیات لایروبی و ساماندهی سرشاخه های رودخانه اترک در محدوده‌ی روستاهای قوشه تپه و الله‌نور در مراوه تپه به طول پنج کیلومتر خبر داد و گفت: این لایروبی و ساماندهی با هدف پاکسازی رسوبات ناشی از بارندگی ها و سیلاب های اخیر در منطقه و بهبود ظرفیت آبگذری در زمان سیلاب در حال انجام است.

**
معاون بازرسی، نظارت و حمایت از مصرف کنندگان سازمان صنعت، معدن و تجارت گلستان گفت: ۱۶ تن برنج احتکار شده در انبار یکی از شهرهای استان توسط بازرسان این سازمان کشف شد.

علی اصغر اصغری افزود: در بازرسی کارشناسان و بررسی مدارک و مستندات موجود تخلف احتکار ۶۴۰ کیسه برنج ایرانی به مقدار ۱۶ هزار کیلوگرم بدلیل عدم شناسه دار بودن انبار و ثبت نشدن اطلاعات ورود و خروج کالا در سامانه جامع انبار محرز و پرونده تخلف این انبار به مبلغ ۲ میلیارد و ۲۴۰ میلیون ریال تشکیل شد.

**

رییس اداره منابع آب کردکوی، بندرگز، ترکمن و گمیشان از پایان پروژه لایروبی و ساماندهی رودخانه بالاجاده غربی در کردکوی به طول سه کیلومتر خبر داد و گفت: یکی از مشکلات پیش رو در پروژه های لایروبی و ساماندهی رودخانه ها، تجاوز مالکان مجاور رودخانه به بستر و حریم رودخانه ها است که این امر موجب تشدید خسارت های وارده از سیل‌شده و روند عملیات ساماندهی رودخانه ها را مختل می کند.

حسن درویشی افزود: با توجه به سیل خیز بودن رودخانه های کردکوی، افراد حقیقی و حقوقی و دستگاه های اجرایی برابر قانون موظفند قبل از هرگونه ساخت و ساز در حریم و بستر رودخانه ها نسبت به اخذ مجوزهای لازم از شرکت آب منطقه ای اقدام کنند.

**

فرمانده انتظامی گمیشان از دستگیری عاملان قتل سیمین شهر خبرداد و گفت: در کمتر از یک ساعت، سه عامل درگیری در یک عروسی که منجر به قتل یک نفر و مجروحیت ۲ نفر شده بودند شناسایی و دستگیر شدند.

**

هزار بسته معیشتی در قالب رزمایش کمک مومنانه و بر اساس عمل به منویات رهبر معظم انقلاب توسط دفتر آستان قدس رضوی بین نیازمندان و آسیب‌دیدگان از کرونای شهرستان بندرگز توزیع شد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار