از گوشه و کنار گلستان| ساعت کاری اتوبوس‌های درون شهری گرگان افزایش یافت

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از تسنیم از گرگان، اخباری که ممکن است کمتر در طول روز خوانده یا شنیده باشید را می‌توانید در بسته خبری خبرگزاری تسنیم استان گلستان بخوانید.

افزایش ساعت کاری اتوبوس‌های درون شهری گرگان

سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان اعلام کرده با توجه به اتمام ماه مبارک رمضان، ساعت کاری اتوبوس‌های درون شهری گرگان افزایش یافت.

ساعت کاری اتوبوس‌های درون شهری تا ساعت 21 شب افزایش یافته است؛ پیش از این ساعت کاری تا 19:45 دقیقه بود.

آغاز ثبت نام برای سال تحصیلی جدید در مدارس

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان گفت: ثبت نام از دانش‌آموزان برای سال تحصیلی جدید در مدارس گلستان آغاز شد.

احسان گوهری‌راد افزود: والدین دانش‌آموزان تا اول مرداد فرصت دارند برای ثبت نام به مدارس محدوده جغرافیایی محل سکونت خود مراجعه کنند.

به گفته وی برگزاری هر گونه آزمون ورودی، مصاحبه و شرط معدل برای ثبت نام دانش‌آموزان در مدارس دولتی ممنوع است.

گوهری‌راد گفت: دریافت هر وجهی هنگام ثبت نام به غیر از وجه بیمه حوادث و کتاب درسی غیرمجاز است و وجوه مشارکت والدین تنها با هماهنگی و موافقت انجمن اولیاء و مربیان مدرسه و رعایت قوانین مربوطه بعد از شروع سال تحصیلی مجاز خواهد بود.

اتمام جمع‌آوری پل قدیمی خواجه نفس

احمد دستمرد، فرماندار گمیشان گفت: ازقسمت‌های مختلف پل جمع‌آوری شده خواجه نفس در مناطق مورد نیاز شهرستان به خصوص در ایجاد جاده‌های بین مزارع استفاده می‌شود.

وی گفت: باتوجه به سیلاب‌هایی که در گرگانرود اتفاق می‌افتاد، در جلسه استانی موضوع حفاظت گمیشان از سیل مطرح شد که در این راستا ایجاد دایک در ضلع شرقی گمیش تپه و جمع‌آوری پل قدیمی خواجه نفس مطرح شد که عملیات جمع‌آوری پل قدیمی خواجه نفس با قدمت بیش 70 سال به اتمام رسید.

طول پل قدیمی 50 متر بود که با فاصله بیش از یک متر در زیر پل جدید قرار داشت که در هر ثانیه بیش از 50 مترمکعب در هنگام وقوع سیلاب در ورودآب به سمت دریا مانع ایجاد می‌کرد که با همکاری ادارات راهداری و آب فاضلاب این پل جمع‌آوری شده است.

دستمرد همچنین گفت: با هدف رفع مخاطرات سیلاب‌های احتمالی 8 کیلومتر دایک حفاظتی نیز در ضلع شرقی گمیش تپه ایجاد شد.

آغاز خرید تضمینی گندم در استان

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان از آغاز خرید تضمینی گندم در استان خبر داده و گفت: در سال زراعی جاری اولین محموله گندم در قالب خرید تضمینی براساس دستورالعمل های ابلاغی از سوی دولت از کشاورزان گلستانی خریداری شد.

منصور صیادی افزود: اولین محموله خرید از مزارع شهرستان آق‌قلا برداشت و به مرکز خرید تضمینی سیلوی گرگان تحویل داده شده است.

قیمت پایه خرید تضمینی گندم در سال زراعی جاری 25 هزار ریال برای هر کیلوگرم اعلام شده و این قیمت براساس پایه خرید با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید است. حداکثر افت قابل قبول گندم جهت خرید تضمینی هشت درصد و همچنین حداکثر پنج درصد جهت افت غیرمفید رطوبت است.

100 مرکز خرید گندم در  سطح استان گلستان برای خرید تضمینی این محصول پیش بینی شده و براساس پیش بینی‌های سازمان جهاد کشاورزی امسال یک میلیون و 200 هزارتن گندم برداشت شود.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار