یک تیم تحقیقاتی بین‌المللی روشی نوآورانه برای تفسیر حالات روحی افراد ابداع کرده‌اند که می‌تواند سیگنال‌های الکتریکی را از روی پوست بخواند.

روحیه افراد را از روی پوست‌شان تشخیص دهید

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از بهداشت نیوز، محققان سوئدی و انگلیسی فناوری‌ای را اختراع کردند که سیگنال‌های الکتریکی را از روی پوست اندازه می‌گیرد و می‌تواند میزان استرس کاربر را تخمین بزند و با این کار به عملکرد ورزشی او کمک کند و به کاربر امکان دهد که احساسات خود را پیگیری کند.

این گروه تحقیقاتی از یک ابزار حسگر پوشیدنی فیلیپس استفاده کردند که روی مچ دست قرار می‌گیرد و شامل یک شتاب‌سنج برای اندازه‌گیری حرکت است. اطلاعات به دست آمده از این ابزار را به صورت بی‌درنگ (آن واحد) و به شکل گرافیک مارپیچ رنگی روی تلفن هوشمند کاربر به نمایش درمی‌آید و آن را ذخیره می‌کند تا کاربر بتواند آن را ببیند و در مورد حالت روحی خود اطلاعات بیشتری کسب کند.

این ابزار میزان تعرق فرد را از روی پوستش اندازه می‌گیرد و نشانگر‌های احساسی و فیزیکی‌ای در آن تعبیه شده است که از آن‌ها در فناوری‌هایی مثل دروغ‌سنج استفاده می‌شود. این ابزار همچنین سیستم دیداری با عنوان «سلامت عاطفی» دارد که توسط متخصصان تعامل انسان و کامپیوتر توسعه یافته است که اطلاعات استخراج شده از حسگر روی پوست را می‌گیرد و آن را به صورت تصاویر جالب در تلفن‌های هوشمند درمی‌آورد.

محققان می‌گویند: بدن ما سیگنال‌های وسیعی را تولید می‌کند که تمامی آن‌ها قابل اندازه‌گیری هستند. در طی سال‌های اخیر، دستگاه‌های مفید بسیاری مانند مانیتور ضربان قلب برای ورزش طراحی شده‌اند که می‌توانند این سیگنال‌ها را اندازه‌گیری کنند که ما آن‌ها را «بیودیتا» یا داده‌های زیستی می‌نامیم. با این حال، هنوز دستگاهی ساخته نشده که بتواند داده‌های زیستی دیگری مانند سطح پوست یا سطح تعریق را اندازه بگیرد. درک این نوع داده‌های زیستی آسان نیست. مردم با این نوع اطلاعات ناآشنا هستند و هنوز مشخص نیست که چقدر می‌توانند با اینطور دستگاه‌ها تعامل کنند.

به گفته محققان، این پژوهش، بینش جدیدی را برای طراحان فناوری‌های پوشیدنی در حال ظهور و به ویژه دستگاه‌های پوشیدنی مبتنی بر داده‌های زیستی به وجود آورده است. این ابزار به کاربران کمک می‌کند تا واکنش‌های بدنی خود را بهتر درک کنند و با توجه به آن به ورزش خود ادامه دهند و بهره‌وری خود را بالا ببرند و به رفاه و سلامتی خود بیشتر بها بدهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار