مدیرکل آموزش و پرورش گلستان در جلسه نقش آموزش و پرورش در تدوین دانش نامه دفاع مقدس استان، این دانش نامه را ظرفیتی برای معرفی شهدای دانش آموز و فرهنگی استان دانست.

تدوین دانش نامه دفاع مقدس ظرفیتی برای معرفی شهدای دانش آموز و فرهنگی استان

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش گلستان، پیش از ظهر روز پنج شنبه 5 تیرماه 99 جلسه بررسی نقش آموزش و پرورش در تدوین دانش نامه دفاع مقدس استان با حضور مدیرکل آموزش و پرورش و مدیرکل حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس استان در دفتر مدیرکل آموزش و پرورش گلستان برگزار گردید.

مدیرکل آموزش و پرورش گلستان ضمن تبریک دهه کرامت وهفته قوه قضائیه گرامیداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر، با اعلام آمادگی کامل جهت همکاری همه جانبه با مجموعه حفظ آثار و ارزش های دفاع مقدس، تدوین این دانش نامه را یکی از کارهای ماندگار و ارزشمند برای تاریخ آموزش و پرورش استان برشمرد که این دانش نامه باید آنقدر قوی، مستند، جامع و فاخرباشد تا بعنوان کتاب مرجع در سطح استان استفاده شود.

گوهری راد تدوین دانش نامه و نقش آموزش و پرورش در دفاع مقدس را ظرفیتی برای معرفی شهدای دانش آموز و فرهنگی در استان مطرح کرد و با بیان اینکه علاوه بر آثار شهدا باید از ظرفیت رزمندگانی که در قید حیات هستند نیز استفاده شود و مدارس ایثارگران، اردوهای راهیان نور و رزمندگان فرهنگی را ازجمله این ظرفیت ها دانست.

وی با اشاره به اینکه تدوین پروپوزال و طی مسیر با روال علمی و استفاده از گروه ها و انجمن های علمی، پژوهشی و تاریخی آموزش و پرورش از نیاز های اساسی تدوین این مجموعه هست گفت: نقش اسناد و مدارک دقیق در این دانش نامه باید پر رنگ تر باشد و صرفا به بیان خاطرات و تحقیقات و مصاحبه های میدانی اکتفا نشود.

در ادامه محمدرضا کاظمی مدیرکل حفظ آثار و ارزشهای دفاع مقدس با بیان اینکه آموزش و پرورش یکی از نقش های اساسی و اصلی را در دفاع مقدس داشت گفت: آموزش و پرورش خودش عملا درگیر جنگ بود و مجتمع های آموزشی را در مناطق عملیاتی داشتیم که جا دارد در این دانش نامه به آن پرداخت.

وی با بیان اینکه همه اقشار و ادارات باید نقش خودشان را در انقلاب و دفاع مقدس تعیین کنند، شناخت فرهنگیان و دانش آموزانی که در دفاع مقدس حضور داشتند و پیشتاز بودند را امری ارزشمند تلقی کرد.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار