رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به حضور همیشگی خیرین در کنار دستگاه قضا برای کمک به مددجویان، گفت: «حاج محمد شهرکی» به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) و به عشق این دردانه الهی 130 زندانی را آزاد کرد.

آزادی 130 زندانی به عشق حضرت محمد (ص) از سوی نیکوکار گلستانی

به گزارش گلستان ۲۴؛ به نقل از فارس از گنبدکاووس، پیامبر اسلام در طول تاریخ به پیامبر مهربانی و رحمت مشهور بوده و نام و یاد این دردانه الهی همواره با مهربانی و عشق گرده خورده است، لذا در ایام میلاد با سعادت ایشان به عنوان بزرگترین نعمت و رحمت خداوند برای مخلوقات گسترش عشق و مهربانی و کمک به همنوعان یکی از سنت‌های نیک مردمان ایران است که از این رو یکی از نیکوکاران شهرستان گنبدکاووس در اقدامی خداپسندانه و در ادامه اقدامات نیکوکارانه خود به مناسبت میلاد حضرت محمد (ص) زمینه آزادسازی بیش از ۱۳۰ زندانی را فراهم کرد.

* صلح و سازش در 540 پرونده در سال جاری

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس در این آئین با اشاره به اینکه ماه ربیع‌الاول ماه شادمانی و سرور مسلمانان است، اظهار کرد: تلاش همه ما باید این باشد که این شادی و سرور را به خانواده‌های چشم انتظاری که سال‌هاست منتظر حضور عزیزشان در میان اعضای خانواده هستند نیز اهدا کنیم.

یزدانی با بیان اینکه امروز به همت «حاج‌محمد شهرکی» از نیکوکاران شهرستان گنبدکاووس ۱۳۰ زندانی به مناسبت میلاد با سعادت رسول اعظم (ص) و هفته وحدت آزاد می‌شوند، افزود: با احتساب ۲۱۰ زندانی قبلی که در ماه‌های گذشته توسط ایشان آزاد شده بودند جمع افراد آزاد شده در سال جاری توسط این خیر گنبدی به ۳۴۰ نفر رسید.

وی با تاکید بر اینکه این افراد از مجموعه زندانی‌هایی هستند که به علت ارتکاب جرائم مالی غیرعمد گرفتار شده‌اند، خاطرنشان کرد: در انتخاب این افراد کار تحقیقاتی هم داخل زندان و هم بیرون از زندان صورت گرفته تا افرادی برای آزادی انتخاب شوند که واقعا هم از لحاظ مالی دچار محرومیت بوده و هم عمدی در وقوع جرائم رخ نداده باشد.

رئیس دادگستری شهرستان گنبدکاووس با اشاره به اینکه در سال جاری بالغ بر 540 پرونده در شعبه صلح و سازش شورای حل اختلاف گنبدکاووس توسط نیکوکار گنبدی منجر به سازش شده است، ادامه داد: در سال جاری با دریافت رضایت از اولیای دم، «حاج محمد شهرکی» دو نفر محکوم به قصاص را نیز از اعدام نجات داده‌اند.

یزدانی با بیان اینکه ایشان در حوزه‌های مختلف مدرسه‌سازی، ساحت درمانگاه و خانه بهداشت، خرید تجهیزات پزشکی، توزیع بسته‌های بهداشتی و معیشتی در کنار مردم بوده‌اند، تصریح کرد: بنده هم از ایشان و هم از همه نیکوکارانی که به ندای رهبری برای کمک به مردم لبیک گفته‌اند، تشکر می‌کنم.

* آزادی ۶۲۰۰ زندانی در شعبه صلح و سازش

نیکوکار گنبدی نیز در این مراسم با اشاره به اینکه از سال ۱۳۸۲ تا قبل از این مراسم بالغ بر ۶ هزار و ۲۱۲ پرونده در شعبه صلح و سازش را به سازش و مختومه شدن پرونده منتهی شده است، افزود: خداوند متعال را شاکرم که از آنچه او به بنده ناچیزش عطا کرده توانسته‌ام در مسیر کمک به مردم استفاده کنم.

محمد شهرکی با بیان اینکه باید نگاه خود را به افرادی که گرفتار زندان می‌شوند تغییر دهیم، خاطرنشان کرد: واقعا بسیاری از افرادی که در زندان هستند به دلایلی غیرعامدانه و بعضا حتی برای کمک به دیگران وارد این فضا شده‌اند و این اصلا خوب نیست که هر کس وارد زندان شد را با نگاهی بد مورد نظر قرار دهیم.

وی با تاکید بر اینکه باید در کنار زندانیان به خانواده آنها نیز توجه کنیم، اضافه کرد: وقتی شخصی در زندان است باید به این نکته هم توجه کرد که خانواده او در معرض انواع مختلف آسیب‌های اجتماعی، فقر و حتی بزهکاری قرار می‌گیرند و اثرات مخرب آن دوباره به جامعه برمی‌گردد.

این نیکوکار گنبدی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب اسلامی مبنی بر حضور بدنه مردمی برای حمایت از مردم در برابر کرونا، تاکید کرد: در همین راستا در ماه‌های گذشته نیز بالغ بر ۴۰ هزار بسته معیشتی میان نیازمندان، آسیب‌دیدگان از کرونا و مددجویان نهادهای حمایتی توزیع کرده‌ایم.

* دلم برای ۲ فرزندم تنگ شده بود/ حاج محمد شهرکی مرا از برزخ نجات داد

یکی از محکومین آزاد شده در این مراسم نیز با اشاره به اینکه یک سال است در زندان بوده و به دلیل مشکل مالی و عدم پاس شدن چک به زندان افتاده است، گفت: دو بچه دارم که مدت‌هاست دلم برایشان تنگ شده و آرزو داشتم زودتر آنها را در آغوش بگیرم.

احمد با بیان اینکه خانواده ما برای امرار معاش خود در نبود من به شدت دچار مشکل شده و هزینه اجاره منزل را چندین ماه است که پرداخت نکرده‌اند، اظهار کرد: از «حاج محمد شهرکی» که لطف کرده و با تقبل بدهی بنده و اخذ رضایت از شاکی زمینه بازگشت من به خانواده‌ام را فراهم کردند.

وی با تاکید بر اینکه در این یک سال زندانی سختی‌های بسیاری بر من گذشت و احساس می کردم در برزخی بزرگ گیر کرده‌ام، ادامه داد: امیدوارم سایر خیرین نیز در زمینه آزادسازی زندانیان ورود پیدا کرده و همه کسانی که غیرعامدانه و براساس یک غفلت و اشتباه وارد زندان شده اند را از این برزخ نجات دهند.

 

ارسال نظر

آخرین اخبار