فرماندار گالیکش:

فرماندار گالیکش گفت: ۲۲ میلیارد تومان اعتبار در انتهای ۱۴۰۰ برای تسریع در ساخت بیمارستان گالیکش اختصاص یافت. خط انتقال برق نهایی شده و خط انتقال گاز و آب به این بیمارستان نیز در حال اجرا است.

اختصاص 22  میلیارد تومان اعتبار در پایان سال گذشته به بیمارستان گالیکش/افتتاح و یا کلنگ زنی ۶۵ طرح در هفته دولت

به گزارش خبرنگار گلستان 24، علی جوان حاذق‌خواه در قرارگاه خبری شهید همدانی ، اظهار کرد: همزمان با هفته دولت امسال ۶۵ پروژه با ۱۸۴ میلیارد تومان و با اشتغالزایی ۱۴۴ نفر افتتاح یا کلنگ‌زنی می‌شود. ۴۷ پروژه افتتاحی و ۶ پروژه نیز آغاز عملیات اجرایی خواهد داشت.

وی افزود:   گازرسانی، مرمت و بهسازی بافت‌های روستایی، احداث مسکن برای مددجویان  از نمونه طرح های هفته دولت است که در گالیکش بهره برداری و یا اجرائی می شود. 

جوان افزود: در بحث توسعه اقتصادی نیز افتتاح کارخانه نیکان شیمی پویای هیرکان با سرمایه‌گذاری ۳۵ میلیارد تومان سرمایه گذاری و اشتغالزایی ۶۰ نفر، بهره برداری از واحد تولیدی انواع سنگ‌های مصنوعی، آغاز عملیات اجرایی بازارچه صنایع دستی، کلنگ زنی ساختمان اداری فرمانداری گالیکش و واحدهای پرورش ماهیان سردابی و خشکبار از جمله طرح های مهم اقتصادی و تولیدی در هفته دولت است.

وی گفت: مجتمع فرهنگی هنری این شهرستان که سال ۱۳۸۶ کلنگ زنی شده بود که ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که دولت ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای آن پیش بینی کرد تا فاز یک پروژه تا پایان امسال به بهره برداری برسد و پایان پروژه نیز پایان سال ۱۴۰۲ است.

جوان ادامه داد: در طرح نهضت ملی مسکن ۴۶ هزار مترمربع زمین در حوزه شهری تامین و سند تک برگ آن صادر شده است‌. ۱۳۵۹ نفر متقاضی اولیه این طرح بودند که ثبت نام ۳۵۰ نفر نهایی شد و در روستاها نیز با همکاری منابع طبیعی در حال تامین زمین برای اجرای این طرح هستیم.

وی اظهار کرد: جمع اعتبارات سفر ریاست جمهوری برای این شهرستان 835 میلیارد  تومان بوده که که 360 میلیارد تومان آن برای بخش عمرانی ، 414 میلیارد تومان در بخش اشتغالزایی و 60 میلیارد تومان به تسهیلات قرض الحسنه ای و بانکی اختصاص داده شده است.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار