با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده و تقویت کالای داخلی باز هم شاهد واردات بی رویه کالاهای خارجی هستیم که باعث شده است سیر تعطیلی کارخانجات ایرانی ادامه دار بشود.

باز هم تعطیلی کارخانه های داخلی!

به گزارش گلستان 24، با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده و تقویت کالای داخلی باز هم شاهد واردات بی رویه کالاهای خارجی هستیم که باعث شده است سیر تعطیلی کارخانجات ایرانی ادامه دار بشود.

وقتی فرزند وزیر دولت اقدام به واردات پوشاکی بکند که در داخل با بهترین کیفیت وجود دارد، چه انتظاری باید داشت که اقتصاد مقاومتی عملی بشود و کشور پیشرفت کند. وزیری که خود در جریان اوضاع اقتصادی کشور و وضع تولید در ایران است حامی دخترش می شود وای به حال آنهایی که نمی دانند!

متاسفانه حجم انبوه واردات به خصوص از کشور چین و قاچاق کالا در کشور موجب شده است تا باز هم کارخانه های داخلی رو به تعطیلی بروند. کنترل نکردن قاچاق باعث شده است تا نه تنها آمار قاچاق کالا کاهش پیدا نکند بلکه افزایش هم پیدا کند.

علاوه بر کارخانجانت معادن هم در حال تعطیلی هستند. 30 هزار کارگر معدن سنگ آهن بیکار شدند! در حال حاضر بیش از 200 معدن سنگ آهن تعطیل شده است، تعطیلی این معادن باعث شده تا 30 هزار کارگر بیکار شوند. دولت در این شرایط هیچ بسته حمایتی را در نظر نگرفته تا شاید با اعمال آن مانع تعطیلی ها شود.

در حال حاضر اکثر معادن سنگ آهن تعطیل و فقط معادن بزرگ و دولتی ها با ظرفیت های مختلف و کمترین سود فعالیت می کنند.

تعطیلی

رئیس اتحادیه پیراهن دوزان می گوید رکود فروشندگان پوشاک را پیک موتوری کرد! اکثر پیک موتوری ها کارگران واحدهای تولیدی تعطیل شده پیراهن و کفش هستند! که به دلیل بیکاری به این کار روی آورده اند.

فروشگاه ها اکثرا جنس خارجی با قیمتی پایین عرضه می کنند که اغلب آنها چینی هستند و قاچاق کالا هم به هیچ وجه کم نشده است. همه این ها دست به دست هم داده اند تا کارگر ایرانی بیکار شود و کارگر چینی روز به روز بیشتر سر کار بماند.

جهانگیری در مناظره به قوه قضاییه گله می کرد که چرا شما با قاچاقچیان و مفاسد برخورد نمی کنید اما این را نمی گفت که پیشگیری و ممانعت از ورود کالای قاچاق به عهده خود دولت است و خودشان جلوی آن را نگرفته اند، حال می آیند و به قوه قضاییه برچسب های غلط می زنند!

بنابراین تا دولت همسو با تولید داخلی و اقتصاد مقاومتی نشود و به پیشبرد اهداف اقتصادی کمک نکند باید باز هم شاهد تعطیلی تولیدی های داخلی و افزایش واردات و قاچاق کالا باشیم.

 

انتهای متن/

ارسال نظر

آخرین اخبار