اقدام و عمل در عرصه اقتصاد مقاومتی را ببینید؛

جوان دلندی که متفاوت از فعالیت کشت دیگر کشاورزان شهرش مدت 8 سال است گیاهان دارویی کشت و برداشت می کند.

همت جوان دلندی در چرخه تولید تا مصرف گیاهان دارویی + تصاویر

به گزارش گلستان24؛محمدفیروزیان با مدرک کارشناسی تولید گیاهان دارویی به عنوان اولین جوانی است که در شهر دلند و به مدت هشت سال مشغول کشت گیاهان دارویی است.

وی می گوید: بعد از گرفتن مدرک کاردانی و به دلیل علاقه به رشته ام در حین تحصیل در مقطع کارشناسی تصمیم به کاشت این گیاهان گرفتم و این کار را در زمینی به مساحت 2 هکتار آغاز کردم.

فیروزیان ادامه می دهد: رزماری، آویشن، مریم گلی، بادرنجبویه، اسطوخودوس، آویشن، به لیمو و گل محمدی و ... از جمله گیاهان دارویی مورد کشت و برداشت در این مدت بوده است.

وی از وضعیت کشت این گیاهان راضی است و می گوید: با توجه به اینکه اکثر کشاورزان این منطقه به کشت توت فرنگی و دیگر محصولات مشغول هستند به ندرت به سمت کاشت گیاه دارویی که دیربازده است، روی می آورند.

این جوان دلندی اضافه می کند:  میزان بازدهی گیاهان دارویی دو سال است.

وی می گوید: میزان اشتغالزایی بصورت فصلی متفاوت است و در فصل برداشت به تعداد 10 الی 15 نفر هم مشغول می شوند ولی درحال حاضر با برادرم به طور ثابت مشغول هستیم.

فیروزیان ادامه می دهد: بعد از گذشت 4 سال از کاشت گیاهان دارویی، مغازه عطاری برای فروش محصولات راه اندازی کردم و با کمک وام بسیج سازندگی به کارم توسعه بخشیدم.

وی می گوید: مزیت کاشت این گیاهان این است که نیاز به سم ندارد و آفات نمی زند چون این گیاهان با تولید موادی از آفت زدن خودشان حفاظت می کنند و تنها مشکل آن علف های هرز است.

،این کشاورز جوان می گوید: هرچه این گیاهان به سمت مکانهای مرتفع کاشت شود خاصیت دارویی آنها هم بهتر است.

نکته قابل توجه ای که این کشاورز جوان می گوید: در این مدت 8 سال به پزشکی مراجعه نکرده است و با گیاهان دارویی از ابتلا به بیماری پیشگیری کرده است.

giahh2

giahh3

giahh4

giahh5

gi1

gi2

gi3

gi4

gi5

gi6

gi7

gi8

gi9

gi10

منبع:گل رامیان

ارسال نظر

آخرین اخبار