نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس:

نبی الله هزارجریبی با اشاره به چند ماهی که گرگان شهردار نداشت، گفت: توسعه گرگان چند ماهی در رکود فرو رفت.

به گزارش گلستان 24 ؛ نبی الله هزارجریبی، نماینده مردم گرگان و آق قلا در مجلس شورای اسلامی در صحن علنی شورای شهر گرگان که با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گلستان برگزار شده بود، گفت: خدا را شاکر هستم که امروز به خانه خودم یعنی شورای شهر برگشتم، یاد دوره شورای چهارم به خیر و نیکی باد که عملکردهای خوبی نیز از آن به یادگار مانده است

هزارجریبی خاطرنشان کرد: امروز که از شورای شهر رفته ایم و در کسوت نمایندگی مجلس قرار داریم نیز تمام قد در کنار شورای شهر ایستاده ایم و برای توسعه پایدار شهر گرگان کمک خواهیم کرد.

وی افزود: متاسفانه توسعه شهر گرگان چند ماهی در رکود فرو رفت و این زیبنده شهر بزرگ گرگان که یک برند تاریخی در کشور است، نیست.

نماینده مردم گرگان و آق قلا ابراز کرد: امروز گرگان به یک اتحاد نیاز دارد؛ کشمکش های درون سازمانی در امورات شورایی یک مسئله عادی است، همه برای پیشرفت گرگان دغدغه دارند، اینطور نیست که کینه و بغضی باشد، می خواهیم در این چهار سال که در مسند هستیم کارهای ماندگاری به یاد بماند.

هزارجریبی اذعان کرد: پروژه های عمرانی در گرگان زیاد است بعضا نیز ابتر مانده است، کسی هم مقصر نیست، بالاخره باید از جایی شروع شود، همانطور که در شعار انتخاباتی خود گفته بودم گرگان لایق بهترینهاست لذا در خانه ملت در کنار شما هستم.

نماینده مردم گرگان و آق قلا به برخی پروژه های وعده داده شده به مردم اشاره کرد و گفت: پروژه هتل شهرداری نهارخوران که مجوز آن گرفته شد، در خصوص احداث تله کابین نیز بارها پیگیر آنبوده ایم کارهای آن نیز به آخر رسیده بود اما نمی دانم چرا ناگهان متوقف شد، برای احداث تله کابین تاکید بر این ندارم که کجای گرگان باشد تله کابین برای گرگان ضروری است اما برای نهارخوران خیر، بلکه هرجا می خواهد می تواند احداث شود فقط باید سریع تر نسبت به آن اقدام شود.

وی خاطرنشان کرد: بودجه ریزی شهری باید عملیاتی باشد، طرح هایی که در فکر ماست نیاز به ممنابع هنگفتی دارد اما درآمدها پایین است و بدهی هایی نیز وجود دارد، وضع برای شهرهای کوچ بدتر استاین شرها درآمد ندارند و طبق نظر اهل فن، شهرداری های شهرهای کوچک در حال ورشکستگی هستند.

هزارجریبی متذکر شد: بودجه مصوب شهرداری گرگان در سال گذشته 220 میلیارد تومان بود امسال این رقم 250 میلیارد تومان است حال سوال اینجاست که آیا تمامی 220 میلیراد تومان در سال 96 محقق شد؟ اگر کاملا محقق شده باشد می توان افزایش نسبی در سال آینده داشت در غیر این صورت چطور می توان آن را 30 میلیارد افزایش داد؟

نماینده مردم گرگان و آق قلا در خصوص درآمد خود شهرداری ها نیز ابراز کرد: مردم توان پرداخت مالیات و عوارض ندارند کمااینکه ساخت و ساز نیز به کلی کم شده است.

وی افزود: شهرداری باید سعی کند سرمایه گذارها را نگه دارد، سرمایه گذار فرار نمی کند، این ها مثل مرغ تخم طلا هستند، سرشان را نبرید، این ها را نگه دارید، سریع چک آنها را به اجرا نگذارید، علت رفتن آنها سخت گیری های ماست.

هزارجریبی در پایان گفت: وقت کم است، باید کار کنیم، فرصت خدمت را غنیمت بداریم که آیندگان یاد ما را گرامی بدارند.

انتهای پیام/ 

منبع : خبر فارسی

ارسال نظر

آخرین اخبار