مدیرکل دامپزشکی استان گلستان گفت: حجم صادرات انواع فراورده‌های خام دامی از استان در ۱۱ ماهه امسال بیش از ۲۷ هزار تن بوده است.

صادرات ۲۷ هزار تنی انواع فراورده های خام دامی از استان گلستان

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمودرضا وفایی با اعلام این خبر اظهارداشت: در راستای سیاست‎های اقتصادی دولت مبنی بر افزایش صادرات غیرنفتی و به‌منظور حمایت از تولیدکنندگان، دامپزشکی استان اقدام به‌صدور گواهی بهداشتی صادرات انواع فراورده‌های خام دامی، فراورده‌های لبنی و جوجه یک‌روزه کرده است.

وی افزود: صادرات در زمینه‌های مختلف تولیدی در صنعت دام و طیور می‌تواند سهم قابل‌توجهی در بالا بردن درصد صادرات غیرنفتی در استان به خود اختصاص دهد که در این بین دامپزشکی استان با نظارت‎های بهداشتی و فراهم کردن زمینه‌های لازم از نظر تطابق کیفیت و سلامت محصولات تولیدی با استانداردهای موجود نقش خود را در این بخش از صادرات بخوبی ایفا می‌کند.

وفایی گفت: اداره کل دامپزشکی استان با اعمال نظارت‎ها و پایش‎های مستمر بر فعالیت واحدهای تولیدی و کشتارگاهی که منجر به کاهش تلفات و بیماری‌های دام و طیور و همچنین ارتقاء شاخص‎های بهداشتی تولید این صنعت را فراهم آورده که این مهم نشاندهنده نقش اساسی دامپزشکی استان در افزایش صادرات، توسعه پایدار و اجرای سیاست‌های اقتصاد مقاومتی است.

وی درخصوص اقلام صادراتی هم بیان داشت: این اقلام صادراتی شامل گوشت‌مرغ منجمد، آلایش خوراکی مرغ، جوجه یک‌روزه، محصولات لبنی و خوراک آماده دام و طیور بوده و کشورهای افغانستان، ترکمنستان، عراق، چین، هنگ‌کنگ و ویتنام از جمله کشورهایی بوده‌اند که بالاترین حجم صادرات به آنها صورت گرفته است.

انتهای پیام/

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار