مدیر کل دامپزشکی گلستان از تشدید نظارت های بهداشتی دامپزشکی استان در ایام نوروز خبر داد.

نظارت بهداشتی دامپزشکی گلستان در ایام نوروز
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ محمود رضا وفایی مدیر کل دامپزشکی گلستان گفت: به منظور حفظ و حراست از سلامت مصرف کنندگان انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی و ارتقا سطح بهداشت عمومی جامعه، طرح تشدید کنترل و نظارت بهداشتی دامپزشکی ویژه ایام نوروز در مراکز توزیع و عرضه (قصابی ها، فروشندگان گوشت، مرغ بسته بندی شده، رستوران‌ها و غذاخوری ها) انجام می‌شود.

وی افزود: در این طرح تعداد ۱ هزار و ۴۲۶ نفر در غالب ۱۱۴ گروه نظارتی و بازرسی، از تاریخ ۲۵ اسفند ماه تا ۱۴ فروردین هر روز در سطح استان از این مراکز بازرسی خواهند کرد.

وفایی اضافه کرد: در برخی موارد گروه‌های نظارت دامپزشکی در قالب گروه‌های مشترک با سایر ارگان‌ها از جمله مرکز بهداشت، دانشگاه علوم پزشکی و نیروی انتظامی صورت می‌گیرد.

وی افزود: مصرف غذای ناسالم در جامعه عواقب نامطلوب بهداشتی و تغذیه‌ای فراوانی به همراه دارد که می‌توان به بیماری مشترک انسان و دام اشاره کرد.

وفایی گفت: در نوروز سال ۹۶ نزدیک به ۲ هزار و ۷۶۰ مورد بازدید از مراکز عرضه و تولید انواع فرآورده‌های خام دامی در سطح استان انجام گرفت که در این بازدید‌ها حدود ۴ هزار و ۷۰۰ کیلوگرم فرآورده غیر قابل مصرف کشف، ضبط و معدوم سازی شد.

وی در پایان اضافه کرد: از همه مسافرین و شهروندان درخواست می‌شود که در صورت مشاهده هرگونه تخلف بهداشتی (کشتار دام در کنار جاده‌ها، تفرجگاه‌ها، فروش گوشت قرمز فاقد مهر بازرسی دامپزشکی، فروش لاشه مرغ غیر بسته بندی شده، حمل غیر مجاز گوشت در خودرو‌های غیر مجاز و فاقد یخچال، فروش انواع گوشت و فرآورده‌های خام دامی دارای ویژگی‌های نامطلوب و غیر بهداشتی) مراتب را از طریق شماره ۱۵۱۲ به اطلاع نزدیک‌ترین شبکه دامپزشکی شهرستان برسانند.

انتهای پیام/

منبع : باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر

آخرین اخبار