هر نوع تجاوز به خاک یک کشور، کشتار را توجیه نمی‌کند؛

نماینده غرب گلستان در خصوص کشته شدن صیاد ایرانی گفت: هر نوع تجاوز به خاک کشور دیگر، لزوماً کشتار را توجیه نمی‌کند.

واکنش نماینده مردم غرب گلستان به کشته‌شدن صیّاد ایرانی

به گزارش گلستان 24 ؛ رامین نورقلی‌پور نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی گفت: در تماس تلفنی با معاونت کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه کشور و معاون رئیس جمهور خواستار پیگیری بسیار جدّی در خصوص این واقعه شدیم.

نورقلی‌پور یکی از موارد در حال پیگیری را تأکید بر احضار سفیر ترکمنستان در تهران عنوان کرد و افزود: از معاونت  کنسولی و امور ایرانیان وزیر امور خارجه خواستم تا موارد را به اطّلاع سفیر ترکمنستان در تهران برساند تا وی نیز دولت متبوعش را از این امر مطلع نماید.

وی ادامه داد: ما اعتراض شدید خود نسبت به این اقدام را اعلام می‌کنیم، با توجه به اینکه این مسئله در کنوانسیون‌های بین‌المللی قابل پذیرش نیست و هر نوع تجاوزی به خاک کشور دیگر، لزوماّ نباید کشته شدن شخص را در پی داشته باشد.

نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی افزود: معاون کنسولی و امورایرانیان وزارت امور خارجهقول دادند تا بعد از تعطیلات نوروزی این موارد انجام و سفیر ترکمنستان احضار خواهد شد.

نورقلی‌پور ادامه داد: از طرف دیگر بعد از صحبت‌هایی که با معاون کنسولی و امور ایرانیان وزارت امور خارجه داشتیم، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان نیز بعد از اطلاع از این مسائل بیانیه‌ای صادر نمودند که از رسانه‌های مختلف به سمع و نظر مردم رسید.

وی ادامه داد: با دکتر امیری، معاون پارلمانی و حقوقی ریاست  جمهور نیز صحبت‌هایی داشتیم که تأکید شد تا این مسئله را به سمع ریاست جمهوری برسانند.

نورقلی‌پور افزود: مقرر شد تا این مسئله، روز یکشنبه در اولین جلسه هیأت دولت در سال ۱۳۹۷ مطرح شود و به اطلاع ریاست   جمهور برسد.

رامین نورقلی‌پور افزود: همچنین هفتم فروردین امسال در سفر ریاست جمهوری به کشور ترکمنستان این مسئله پیگیری جدّی خواهد شد.

رامین نورقلی‌پور در پایان افزود: درنشست با فرماندهی مرزبانی و مدیرکل پزشکی قانونی استان گلستان، رایزنی‌ها جهت تسریع در انجام مراحل قانونی صورت گرفت و پیکر صیّاد جان‌باخته تحویل خانواده وی شد.

چهار نفر از صیادان اهل بندر ترکمن مشغول ماهیگیری در محدوده مرز‌های آبی ایران و ترکمنستان بودند که برخورد نادرست مرزبانی کشور همسایه باعث مرگ یکی از صیادان و زخمی شدن دیگری و دستگیری دو نفر دیگر از صیادان شد.

انتهای پیام /

منبع : گلستان ما

ارسال نظر

آخرین اخبار