دبیر اتحادیه فولاد و معدن:

مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدی سازه فولاد هرمس گفت: چنانچه سخنگوی بانک مرکزی بعد از آسیب دیدن افراد در صندوق‌ها اعلام کردند که تعهدی ندارند، همانند کاری بود که با صنعت بیمه انجام شد.

سیف همان کاری را با تعاونی کرد که با صنعت بیمه کرد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ طاهره شکارچی مدیر عامل شرکت تعاونی تولیدی سازه فولاد هرمس ودبیر اتحادیه فولاد و معدن در گفت‌و گو با خبرنگار اقتصادی تهران نیوز، در خصوص وضعیت تعاونی‌های اظهار کرد: به جهت عدم تمایل مسئولان نسبت به بخش تعاون زیر ساخت‌های لازم دیده نشده و تعاونی‌ها همیشه به عنوان دست سوم مطرح بودند در صورتی که از بخش به عنوان مرغ عزا و عروسی استفاده شده به این معنی که هر زمانی که نیاز به نمایش یا انتخابات بوده از اسم تعاونی‌ها استفاده شده و در مواقع تقسیم سود و سرمایه تعاونی‌ها ندیده انگاشته شدند.

شکارچی به قوانین تعاونی‌ها اشاره کرد و گفت: درصورتی که قوانین به خوبی اجرا می‌شد تعاونی‌ها می‌توانستند به سهم ۲۵ درصدی واقعی خود از قانون دست یابند این در حالی است که این اتفاق صورت نگرفت.

وی در مورد موسسات سرمایه‌گذاری که با عنوان تعاونی شکا گرفتند توضیح داد: بنا بود این موسسات برای ایجاد کمک به دهکهای پایین دایر شود اما از آنجایی که مجوزها بدون بازرسی صادر شد و از طرفی هر جایی که انباشت مالی وجود داشته باشد موضوع سو استفاده هم مطرح است این موسسات مالی هم از این قائده مستثنی نبودند؛ در واقع عدم بازرسی صحیح مسبب این اتفاق است.

مدیر عامل این شرکت تعاونی در پاسخ به این سوال که آیا بانک مرکزی تعهدی در قبال ضرر مردم در موسسات سرمایه گذاری که با مجوز تعاونی فعالیت کرده‌اند دارد؟ گفت: از نظر قانونی بله ولی از نظر عملی خیر. چنانچه سخنگوی بانک مرکزی بعد از آسیب دیدن افراد در صندوق‌ها اعلام کردند که تعهدی ندارند، همانند کاری بود که با صنعت بیمه انجام شد.

شکارچی بیان کرد: تعاونی‌ها همچنان با مشکل روبرو هستند، بعد از گذشت نزدیک به ۴۰ سال و اذعان قانون اساسی به سهم ۲۵درصدی تعاونی‌ها عملا هنوز به سهم ۸ درصدی خود نرسیده‌‌اند.

وی شناسایی تعاونی‌ها، اولویت دادن به بخش تولید، ایجاد ارتباط بین اتاق تعاون با دیگر اتاق‌های کشور (بازرگانی- اصناف) جهت تهاتر محصولات و استفاده از شرکت دانش بنیان در تمام مقاطع تولیدی از ابتدا تا انتهای تولید را از جمله راه‌‌های رفع مشکلات تعاونی‌های برشمرد و در مورد اهتمام دولت برای گسترش تعاونی‌ها گفت: این اهتمام بین مسولان کشور وجود ندارد ولی تعاونگران در پی آن هستند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار