در نماز جمعه این هفته گنبد عنوان شد؛

امام جمعه گنبدکاوس با هشدار نسبت به وجود شبکه های اجتماعی چون اینستاگرام که به واسطۀ امکاناتی که دارد در تولید فساد پیشگام است اظهار کرد: باید مواظب باشیم در درکوچ از تلگرام مردم به اینستاگرام بیشتر گرایش پیدا نکنند.

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ حجت الاسلام محمود ترابی در خطبه های نماز جمعۀ این هفته که در امامزاده یحیی بن زید(ع) برگزار شد؛ تصریح کرد: آغاز کوچ کردن مردم و دولتی ها به پیام رسان داخلی مایه سعادت است واین تدبیر و تدبر را یک اقدام خوب می بینیم و تشکر هم می کنیم  اما باید به این نکته  توجه کرد که نباید از چاله ای به چاله ای دیگر بیفتیم .

zamaz 1

وی تصریح کرد: اگر  پیام رسان ها آماده نباشند ممکن است از تلگرام به مفسد دیگری به نام اینستاگرام مبتلا شویم که با توجه به ویژگیهای خودش در ایجاد فساد پیشگام است و این یکی از آن ابتلاهایی است که باید به آن توجه شود

حجت الاسلام ترابی در ادامه با اشاره به اعیاد شعبانیه و روز پاسدار و جانباز ضمن امیدواری به گرفتن عیدی معنوی چون بیداری دل، و اهل نیایش شدن دراین ایام، اظهار کرد: مردم ما قدر این مشتاقان فدارکاری را که اگر نبودند در  این چهل سال پیروزی انقلاب چه خطراتی ممکن بود ایجاد شود را به خوبی می دانند چرا که تمام باختگی و صبرو استقامت آنها ما را به پیروزی رساند.

حادثه طبس آغاز احساس ذلت آمریکا

خطیب جمعه گنبدکاووس با اشاره به روزشمار تاریخ ، واقعه بزرگ طبس و خنثی شدن توطئه دشمن در 5 اردیبهشت نیز گفت: یکی از ایام الله انقلاب اسلامی شکست مفتضحانه آمریکا در طبس است که طبق گفته پژوهشگران آمریکایی آغاز احساس ذلت آمریکا است.

zamaz 3

وی ادامه داد:اگر بخواهیم یک روز را آغاز سرنگویی آمریکا ببینیم به نظر من این روز است که دست غیب الهی در حمایت از انقلاب اسلامی در حادثه طبس هویدا شد. و این حمایت نشان حقانیت خون هایی است که در پای این درخت ریخته شده است.

تغییر نظام ارزی کشور یک تصمیم شجاعانه است

امام جمعه گنبدکاووس افزود: تغییر پایه نظامی ارزی کشور از دلار به یورو و در منطقه به سمت پول های محلی آغاز نجات اقتصاد ما و آغاز استقلال واقعی است که در واقع از قمر بودن ارزهای خارجی خود را نجات دهیم و البته نیاز به تحلیل خوب است و یک تصمیم شجاعانه ای است که باید پای ان ایستاد و لوازم اجرایی شدن ان را فراهم کرد تا با یک دیده بانی خوب بتوانیم این مرحله را پشت سر بگذاریم.

zamaz 4

امام جمعه گنبدکاووس در بخش دیگری از سخنانش به برخی محورهای سخنان رهبر انقلاب در دیدار با جمعی از کارکنان وزارت اطلاعات اشاره کرد و گفت: صلاحیت افراد در باب مدیریت را به عنوان یک نکته مهم در سخنان رهبر اعلام کرد که باید این مجموعه نگاه ویژه ای در نصب ها داشته باشد. با توجه به احتمال بالای نفوذ که در این روزها حساسیت بالایی دارد.

zamaz 2

وی ضمن یادآوری عدم شفاف سازی در رابطه با آمار افراد دو تابعیتی اذعان کرد: چندین نفر از جاسوسانی که اطلاعات کشور  به ویژه در حوزه محیط زیست که فرار کرده اند اگر در همین گذرگاهها و گلوگاهها حفظ می شد امروز به این مشکلات برخورد نمی کردیم.

حجت الاسلام محمود ترابی گفت: رد پای سیستم های اطلاعاتی در بالارفتن قیمت ارز را نکته مهم دیگری در این دیدار عنوان کرد که این مسئله نشان دهنده سوق دادن جنگ  اقتصادی به سمت جنگ های امنیتی و سیاسی است.

توجه به پرورش نخبگان و نیروهای انقلایی در سپاه

سرپرست ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبدکاووس گفت: به پرورش نخبگان و نیروهای انقلابی در دانش های علمی جدید و نو در این دانشگاه بزرگ و این نهاد مقدس توجه ویژه وجود دارد.

سرگرد سیدعلی حسینی تصریح کرد:  این امر برای رویارویی و مقابله محکم و دندان شکن با دشمنان قسم خورده نظام و انقلاب و در راس ان مثلث شوم آمریکا انگلیس و اسرائیل و مولود نامبارک آن " داعش" و ال سعود خائن محکم است.

وی اضافه کرد: پاسداران انقلاب اسلامی در دوران دفاع مقدس مخلصانه از جان خود گذشتند، حسینی وار و با جهاد عاشورایی انقلاب و اسلام و طن خویش را سرافراز ساختند چیزی که در هیچ کجای دنیا این چنین نیست.

سیدعلی حسینی گفت: این مسیر و خط سرخ چیزی جز خط سیدالشهدا نبوده ، نیست و نخواهد بود  و ما پاسداران امروز باید راه آنان را در این سنگر که امروز سازندگی در همه حوزه ها اعم از فرهنگی ، اقتصادی ، اجتماعی مبارزه با اشرافیگری و شهوت گرایی است ، ادامه دهیم.

وی عنوان کرد: این سنگری جز هوشیاری در برابر توطئه پنهان دشمنان و سنگر مقابله با تبانی دشمنان و حفظ دستاوردهای نظام به ویژه آرمان های امام و پشتیبانی از مقام معظم رهبری نیست.

حسینی یادآورشد: پاسداران چه دیروز با ساخت پل های شناور، بازسازی تسلیحات نظامی، طراحی و برنامه های جدی در مقابله با دشمنان در دفاع مقدس بادست های خالی و با استفاده از توان نظامی بومی کشور و چه در حال حاضر با به دست آوردن دانش نظامی پیشرفته جدید و ساخت تسلیحات بازدارنده نظامی دفاعی کم نظیر در جهان  را به نمایش گذاشته اند.

وی اضافه کرد: دفاع از حرم اهل بیت با مدافعان حرم نیز از جمله نوآوری های سپاه پاسداران است که با یک نگاه زیرکانه می توان عنوان کرد امروزه سپاه پاسداران در همه ابعاد نظامی و امنیتی رشد بسیار خوبی داشته که همه حاصل تلاش پاسداران نخبۀ نظام اسلامی است.

سرپرست ناحیه مقاومت بسیج سپاه گنبد تاکید کرد: سپاه از بزرگترین سنگر هاست و پاسداران امروز نیز همچون گذشته بیدار و هوشیار از مرزهای جغرافیایی و معنوی کشور و آرمان های امام و شهدا با رهبری هوشمندانه رهبر معظم انقلاب دفاع خواهند کرد.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار