معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش خبرداد

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش گفت:براساس تصویب دولت و مجلس، از این پس خیرینی که در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشند، به میزان مشارکت شان از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

معافیت خیرین مدرسه ساز از پرداخت مالیات
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ آیین سی و چهارمین یادواره بزرگداشت مقام معلم و تجلیل از 53 معلم نمونه شهرستان گنبدکاووس با حضور 3هزار و 500 فرهنگی شاغل و جمعی از فرهنگیان بازنشسته، به همراه برخی مدیران این شهرستان و نیز مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان درمجموعه ورزشی المپیک گنبد کاووس برگزارشد.

"یوسف نجفی" معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورشدر سی و چهارمین افزود: هم اکنون پیش نویس لایحه رتبه بندی و نظام حقوقی معلمان در دولت و شورای عالی آموزش و پرورش آماده شده است.

وی با اشاره به نقش و جایگاه حرفه معلمی که منتسب به جایگاه انبیای الهی است، اضافه کرد: مهمترین رسالت معلم، انسان سازی و تربیت انسان به عنوان اشرف مخلوقات است و نباید به این حرفه نگاه کارمندی داشت.

نجفی با بیان اینکه معلمان، شأن رهبری و هدایتگری دارند و بایستی در بین اقشار جامعه از لحاظ حقوقی در بالاترین رده قرار داشته باشند، اضافه کرد: متاسفانه امروز در نظام اداری ما به معلم به عنوان کارمند نگاه می شود که باید این نگاه حذف شود.

وی تصریح کرد: دولت، وزارت آموزش و پرورش و مجلس تلاش زیادی برای حذف این نگاه و ارتقای جایگاه معلمی همچون جایگاه استادان دانشگاه دارند و بر این اساس لایحه رتبه بندی و ارتقای نظام حقوقی این قشر زحمتکش آماده شده است.

پیش بینی  بودجه 4 هزار و 110میلیارد ریالی برای مدرسه سازی

معاون حقوقی و امور مجلس وزیر آموزش و پرورش دربخش دیگری از سخنان خود با قدردانی از خیرین مدرسه ساز، از پیش بینی مبلغ چهار هزار و 110 میلیارد ریال بودجه برای مدرسه سازی مشارکتی در کشور خبر داد.

نجفی گفت: این میزان بودجه در راستای قانون برنامه ششم توسعه کشور و برای نخستین بار با ردیف مستقل بودجه ای تصویب شده و براساس آن 50 درصد هزینه مشارکت احداث مدرسه توسط خیرین و 50 درصد نیز توسط آموزش و پرورش تامین می شود.

معافیت خیرین مدرسه ساز از پرداخت مالیات

وی اضافه کرد: براساس تصویب دولت و مجلس، از این پس خیرینی که در ساخت مدرسه مشارکت داشته باشند، به میزان مشارکت شان از پرداخت مالیات معاف خواهند شد.

معاون وزیر آموزش و پرورش همچنین باگرامیداشت یاد و خاطره استاد شهید مرتضی مطهری و تبریک هفته معلم، برلزوم حفظ شان و جایگاه معلم در همه ایام سال در جامعه تاکید کرد و گفت: روز معلم روز توجه به خداوند باریتعالی به عنوان نخستین معلم بشر و روز بزرگداشت علم، عالم و متعلم است که بایستی همواره گرامی داشته شود.

نجفی، از دانش آموزان به عنوان سرمایه های ملی یک کشور نام برد و افزود: معلم باید از همه توان خود برای تربیت صحیح دانش آموزان برای ساختن آینده و توسعه همه جانبه کشور استفاده نماید.

وی با اشاره به موقیعت توسعه ای و اقتصادی ژاپن به عنوان یکی از کشورهای برتر جهان، اضافه کرد: ما نیز براساس سند چشم انداز 20 ساله کشور، بایستی به جایگاه اول منطقه برسیم که باید آموزش و پرورش بستر این توسعه را فراهم نماید.

استمرار فعالیت دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس

نجفی در خاتمه از استمرار فعالیت دانشگاه فرهنگیان گنبدکاووس دراین شهر و افزایش سهمیه جذب دانشجو برای آن درسال تحصیلی آینده خبر داد و گفت: علاوه بر این مجوز احداث یک هنرستان تربیت بدنی در این شهرستان نیز صادر می شود.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار