مایکل جونز:

تحلیل‌گر آمریکایی و مدیرمسئول نشریه " جنگ فرهنگ‌ها" گفت: ترامپ تنها به دنبال منافع رژیم صهیونیستی در منطقه است و اکنون سیاست خارجی آمریکا به گونه‌ای است که نخست منافع رژیم صهیونیستی از سوی دولت آمریکا مورد توجه قرار دارد.

"ترامپ" تنها به دنبال منافع رژیم صهیونیستی در منطقه است

به گزارش گلستان ۲۴ ؛  مایکل جونز عصر امروز در نشست با اصحاب رسانه استان در سلسله نشست‌های " قدس، پایتخت همیشگی فلسطین" از مجموعه برنامه‌های کنفرانس بین المللی "افق نو" که به همت شبکه جوانان رضوی برگزار شد، درپاسخ به اینکه گزارشی که از حادثه 11 سپتامبر تهیه شده چرا به صورت کامل در اختیار مردم آمریکا قرار نمی‌گیرد، اظهار داشت: شکل دادن 11 سپتامبر صرفا برای حمله به جهان اسلام بود. اگر واقعا بن‌لادن مسئول حمله 11 سپتامبر بود، باید دستگیر می‌شد و او را به آمریکا می‌آوردند و برایش دادگاه تشکیل می‌دادند نه اینکه او را از بین ببرند.

وی افزود: اسناد موثقی وجود دارد که نیروی دریایی آمریکا می‌توانست بن لادن را دستگیر کند و به آمریکا بازگرداند، اما این کار را انجام داد و او را از بین بردند. این نشان می‌دهد که ایالت متحده از قانون خاص به خود پیروی می‌کند. اگر بن لادن دستگیر می‌شد و به دادگاه می‌آمد مسئول واقعی این اتفاقات مشخص می‌شد.

تحلیل‌گر شبکه راشاتودی درباره انتخاب ترامپ از سوی مردم آمریکا به ریاست جمهوری ایالت متحده اظهار داشت: ترامپ چالشی برای حکومت و قدرت برای ایالت متحده بود و کلینتون صراحتا گفته بود که نماینده حزب قدرت است. هیلاری کلینتون معروف به شخصی است که معمر قذافی را از بین برد و لیبی را نابود کرد. ترامپ گفت می‌خواهد این شرایط را احیا< کرده و نیروهای نظامی آمریکا را از کشورهای خارجی به آمریکا برگرداند.

وی با بیان اینکه ترامپ در انتخابات مورد حمایت صهیونیست‌ها بود، گفت: ترامپ وقتی وارد فعالیت‌های انتخاباتی شد، حزب قدرت بر علیه او اعلام جنگ کرد. اما ترامپ نیز از سوی برخی یهودیان صهیونیست مورد حمایت قرار گرفت. شعار ترامپ در زمان انتخابات، "نخست آمریکا" بود اما اکنون سیاست خارجی آمریکا به گونه‌ایست که نخست منافع رژیم صهیونیستی از سوی دولت آمریکا مورد توجه قرار دارد.

جونز با بیان اینکه در شرایط کنونی بحران جهانی داریم، افزود: یکی از دلایل مهم این است که صهیونیست‌ها هزینه‌های خروج آمریکا از برجام را پرداخت کرده‌اند، برای همین است که دولت ترامپ از برجام خارج شده است.

وی با اشاره به انتقال سفارت آمریکا به بیت‌المقدس بیان داشت: در آستانه شصتمین سال تأسیس رژیم صهیونیستی هستیم و آنان به همه زنان، مردان و کودکان حمله می‌کنند. ترامپ کل دنیا را با ایالت متحده دشمن کرده چون عامل رژیم صهیونیستی است. زمانی صهیونیست‌ها خوشحال می‌شوند که ایران نابود شود و دولتی زیرسلطه آنها ایجاد شود.

این تحلیل‌گر خاطرنشان کرد: مهم‌ترین نکته در خروج از برجام برگشتن تحریم‌ها خواهد بود، ایرباس قراردادی 16 میلیون دلاری را برای تحویل هواپیما با ایران بسته است. ایالت متحده دوباره تحریم‌ها را اعمال کرده و این قرارداد به معنای تخطی از قوانین ایالت متحده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار