تاملی بر یک انتصاب مهم در مرکز استان ؛

استانداری با فهم اشتباه خود در انتصاب صفوی ، میخواهد با انتصاب یک بانوی استوار و نسبتا اصولگرا از جبهه ایستادگی مانند آبشناس ، از او به عنوان یک چهره متعادل کننده ، منطقی و ضربه گیر استفاده نماید .

بانویی که می توانست فرماندار گرگان باشد
به گزارش گلستان ۲۴ ؛ انتصاب قدسیه آبشناس به سمت معاون فرماندار گرگان و نفر دوم اریکه قدرت مرکز استان می تواند از جهات مهم حائز اهمیت باشد .

نکته باریک این قضیه اینست که با توجه به حساسیت دولت تدبیر و امید به مسئله انتصاب زنان چرا در زمان انتصاب فرماندار گرگان نام یک زن ( معمولا کشمیری) به عنوان گزینه فرمانداری گرگان نام برده می شد و هیچگاه سخنی از قدسیه آبشناس به میان نیامد .

بانویی که می توانست با توجه به سوابقش و مقبولیت بالا حتی در حد و اندازه های فرمانداری گرگان به صورت جدی و واقعی مطرح شود و همین انتصاب نیز وزن فرمانداری گرگان را تا حدودی بالا برد ، اما نمی دانیم که چرا بعد از انتصاب صفوی به عنوان فرماندار نام وی برای جایگاه معاونت مطرح شد .

قدسیه آبشناس به لحاظ سیاسی به هیچ کدام از دو گروه  سیاسی عمده کشور تعلق ندارد و نام او را در انتخاباتهای اخیر مخصوصا ریاست جمهوری در جبهه ایستادگی و حامیان محسن رضایی دیده ایم ، حامیانی سیستانی محسن رضایی در استان گلستان به محوریت امیری یکی از بزرگان سیستانی استان در کنار دکتر حقیقی دبیر خانه دانشجو استان ، محمد مهدی ایرجی شهردار سابق گرگان و علی اصغر نقوی همواره ردای جبهه ایستادگی را پوشیده اند .

اما در انتخابات اخیر مجلس در سال 94 که آبشناس توسط هیئت نظارت بر انتخابات رد صلاحیت شد عده ای سعی کردند این کار را گردن اصولگرایان بیندازند و چهره سرشناس این جبهه یعنی سید علی طاهری را تخریب کنند که البته در فضای غبارآلود آن روز تا حدودی نیز موفق شدند و بین دو گروه دوست "اصولگرا وسیستانی" نفاق ایجاد کردند .

اوضاع مسمومی که اصلاح طلبان در دور دوم انتخابات گرگان و آق قلا در سال 94 پیش آوردند باعث شد قدسیه آبشناس رسما از نورمحمد تربتی نژاد کاندیدای لیست امید و عبدالغفور امانزاده کاندیدای ترکمن حمایت کند .

2882

اما آبشناس را باید زیرک تر و فراتر از همه دسته بندی ها و جناح بازی ها دانست ، او نشان داده اهل تدبیر و دلسوز نظام است و انتصاب او مبین این نکته است که استانداری گلستان فهمیده یک عنصر تندرو را به سمت فرماندار مرکز استان منصوب کرده ، حالا میخواهد با انتصاب یک بانوی استوار و نسبتا اصولگرا از جبهه ایستادگی مانند آبشناس ، از او به عنوان یک چهره متعادل کننده ، منطقی و ضربه گیر استفاده نماید .

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار