طرح هنسون چیست ؟

یکی از از عواملی که باعث این خشک سالی و همچنین گرد و خاک در مناطق غربی و شمال غربی کشورمان شده است ایجاد و راه اندازی پروژه ای به نام «گاپ» در ترکیه می باشد.

پروژه امنیتی «گاپ» برای ایجاد خشکسالی در ایران چیست؟/ از سرقت آب های کرانه باختری تا خواندن نماز باران توسط خاخام ها!

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ طی روزهای گذشته کلیپی از «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی در فضای مجازی و شبکه های خارجی پخش شد که وی مدعی تمایل این رژیم برای کمک کردن به مردم ایران در زمینه کم آبی شده بود. در این گزارش می خواهیم در مورد این ادعا و پشت پرده آن بپردازیم.

ماجرای فایل ویدئویی چیست؟

نتانیاهو در این ویدئو با خوردن یک لیوان آب سخنان خود را شروع می کند و خطاب به مردم ایران می گوید: «ما از مشکل بی آبی در ایران باخبر هستیم و می دانیم که مردم از این مشکل بسیار رنج می کشند.....ما فناوری های پیشرفته ای برای تصفیه آب در اختیار داریم که باعث شده 90 درصد نیازهای آبی خود را از این طریق برطرف کنیم.... ما می دانیم که مسئولین کشورتان برای رفع این مشکلات برای شما کاری انجام نمی دهند.......ما با شما هستیم؛ ما کمک می کنیم تا میلیون ها ایرانی مجبور به رنج کشیدن نباشند. ».

راه حل پیشنهادی نتانیاهو برای کمک به ایران

جالب است بدانید که راه حل نخست وزیر رژیم صهیونیستی برای کمک به مشکل کم آبی به ایران نه کمک در حوزه فناوری و سخت افزار و ارائه دانش تصفیه آب، بلکه تنها و تنها راه اندازی وب سایتی به زبان فارسی می باشد. این وبسایت در حقیقت بخشی از سایت رسمی  وزارت امور خارجه اسرائیل است که تنها مقاله‌هایی را در زمینه مدیریت منابع آب و کشاورزی به زبان فارسی منتشر می کند. این بخش همچنین ایرانیان را ترغیب به خواندن تجارب جدید اسرائیل در زمینه مدیریت منابع آب می‌کند و از آنها می خواهد اخبار مربوط به آن را در تلگرام دنبال کنند.

بررسی ادعای نتانیاهو

نخست وزیر رژیم صهیونیستی در ویدئو منتشر شده ادعا کرده است که به وسیله فناوری پیشرفته خود، 90 درصد آب مورد نیاز مردمش را از طریق تصفیه آب فاضلاب تأمین می کند و هم اکنون نیز هیچ مشکل کم آبی ندارند.

اما آنچه که کاملاً مشخص و نمایان است کذب بودن این ادعا می باشد. فلسطین اشغالی به دلیل موقعیت جغرافیایی، هیچ رود دائمی ندارد و تنها رود، رود اردن است که این رود نیز بعد از جنگ 1346 در مرز مشترک سوریه، اردن و رژیم صهیونیستی در این سرزمین جریان یافته است و هم اکنون مردم در این سرزمین با مشکل کمبود آب دست و پنجه نرم می کنند.

 مشکل کم آبی در این سرزمین طی چند سال اخیر به حدی بحرانی شده است که حتی روزنامه «هاآرتص» در سال 2016 اعتراف کرد اسرائیل برای تأمین آب مورد نیاز خود، آب های کرانه باختری را به سرقت می برد. همچنین چند ماه پیش نیز «اوری آریل» وزیر کشاورزی رژیم صهیونیستی از خاخام ها خواست تا برای رفع مشکل خشکسالی نماز باران بخوانند.(تصویر زیر تقاضای خواندن نماز برای بارش باران است).

نتانیاهو همچنین در بخش دیگر از سخنان خود در این ویدئو مدعی شده است، میلیون ها کودک ایرانی به دلیل مدیریت نادرست و سرقت منابع حیاتی و بی کفایتی از سوی مسئولین ایرانی رنج می برند به همین دلیل ما تصمیم داریم به دلیل مسائل حقوق بشری به آن ها کمک کنیم.

این در حالی است که صندوق حمایت از کودکان سازمان ملل (یونیسف) در سال 2017 هشدار داده که کودکان غزه با مشکل آب سالم و بهداشت مواجه هستند؛ این رژیم کودک کش هیچگاه به این گزارش سازمان ملل توجه نکرده است و هم اکنون نیز مردم در نوار غزه به دلیل نبود آب شرب، با تشنگی فراگیر رو به رو هستند به طوری که کشورهای اروپایی به فکر اختصاص اعتبار و راه حل برای تامین آب شرب آن افتاده اند. سئوالی که پیش می اید این است که چرا به کودکان این منطقه کمک نمی کنید؟

اقدامات رژیم صهیونیستی برای ایجاد خشک سالی در ایران

یکی از از عواملی که باعث این خشک سالی و همچنین گرد و خاک در مناطق غربی و شمال غربی کشورمان شده است ایجاد و راه اندازی پروژه ای به نام «گاپ» در ترکیه می باشد.

این پروژه، یک پروژه مهم و بسیار راهبردی برای امنیت زیست محیط منطقه است که در قالب این پروژه ۲۲ سد بر روی رودخانه‌های دجله و فرات در منطقه آناتولی شرقی در ترکیه احداث شده است که با بهره‌برداری، علاوه بر خشکسالی وسیع در عراق و سوریه، نوار غربی ایران هم به شدت درگیر خشکسالی شده است و خطر ریزگردها علاوه بر نقاط غربی، کل کشورمان را تهدید می کند.

اما نکته قابل تأمل این پروژه سرمایه گذاری کلان رژیم صهیونیستی در کشور ترکیه برای احداث این سدها می باشد.  در زمان راه اندازی این پروژه به دلیل مشکلات زیادی که این سدها برای منطقه ایجاد می کرد بانک های جهانی در این پروژه سرمایه گذاری نکردند به همین دلیل اسرائیلی ها تبدیل به سرمایه گذار اصلی این پروژه شدند به صورتی که از میان حدود ۸۰ پیمانکار قوی این پروژه، بین ۵۰ تا ۶۰‌ پیمانکار متعلق به رژیم صهیونیستی هستند. با توجه به همین ترکیب، می‌توان گفت که این پروژه یک پروژه صهیونیستی برای ضربه زدن به ایران و منطقه است.

پشت پرده دل سوزی نتانیاهو برای ایران چیست؟

از آنجا که ایران دشمن شماره یک اسرائیل و آمریکا می باشد این کشورها تمام سعی خود را برای ساقط کردن رژیم ایران انجام داده است اما حتی با برپایی جنگ 8 ساله هم نه تنها نتوانست این رویای خود را محقق نمایند بلکه افکار و قدرت ایرانی نیز روز به روز در جهان و به ویژه در منطقه گسترش یافته است.

در سال 2011 آمریکا بعد از صرف 7000 هزار میلیارد دلار مجبور به ترک عراق شد. عاملی که باعث افزایش نفوذ ایران در عراق شد. به همین دلیل آمریکا و هم پیمانانش دست به ایجاد گروه تکفیری-تروریستی داعش نمودند که هدف این گروه تروریستی علاوه بیرون راندن ایران از این کشور، اشغال ایران و این کشورها به وسیله این گروه بود.

اما این نقشه آمریکا نیز با شکست و نابودی داعش نقش بر آب شد و عملاً باعث ورود نظامی(مستشاری) ایران در خاک عراق و سوریه شد. این پیروزی ایران یک درس بزرگ برای آمریکا داشت و آن هم این نکته بود که ایران را نمی توان از بیرون مرزهایش تضعیف کرد به همین دلیل این کشورها دست به نقشه ای جدیدی زدند.

مرحله اول: توافق با ایران با استفاده از برجام

در زمان دولت روحانی و ریاست جمهوری اوباما تفاهم نامه ای بین ایران و 5 کشور اروپایی و آمریکا منعقد شد که بر اساس آن، کشورهای امریکایی و اروپایی متعهد می شدند که ایران با قبول شروط این کشورها از جمله برطرف کردن ابهامات در مورد پرونده هسته ای ایران و البته مسائل دیگر که هیچ گاه مردم کشورمان بنابر دلایلی که مسئولین دولت آن را محرمانه خواندند، تحریم های ظالمانه اقتصادی ایران را بردارند تا وضع اقتصادی مردم ایران سر و سامان بگیرد. 

ایران در این مدت تمام بندهای این توافق نامه را اجرا کرد اما آمریکا و متحدانش نه تنها که این تحریم ها را در عمل لغو نکردند بلکه سعی در جمع آوری اطلاعات لازم مانند اطلاعات مربوط به ذخایر نفتی و گازی( از طریق قرارداد توتال)، روش های دور زدن تحریم های ایران(قرارداد FATF) و ... بودند که بتوانند در مرحله بعد از آن ها استفاده کنند.

مرحله دوم: خروج آمریکا از برجام و وارد کردن ضربه به ایران

با روی کار آمدن ترامپ به عنوان رئیس جمهور جدید آمریکا و انتخاب مشاوران و مقامات از بین ایران ستیزان یهودی همچون جان بولتون و جیم هنسون معادلات ایران و آمریکا وارد مرحله دوم شد. مسئولین جدید کاخ سفید دیگر به دنبال مزاکره با ایران نبودند و فقط یک چیز را می خواستند و آن هم سرنگونی حکومت ایران بود. جان بولتون در ژوئیه سال پیش در اجتماع سازمان منافقین در سخنرانی گفت:

«من پیش از این اتفاقات و بیش از ۱۰ سال است که می‌گویم که سیاست رسمی ایالات متحده باید سرنگونی رژیم ملاها در تهران باشد. رفتار و اهداف این رژیم تغییر نخواهد کرد و بنابر این تنها راه این است که خود رژیم را تغییر دهیم ....قبل از ۲۰۱۹ در کنار شما (منافقان) در تهران جشن می‌گیریم».

آمریکا برای اجرای این کار ابتدا باید افکار عمومی جهان را با خود همراه می کرد به همین دلیل با بد توصیف کردن این توافق نامه خواستار اصلاح آن و اضافه شدن بندهایی همچون بازدید بدون قید و شرط از مراکز نظامی ایران، کاهش  برد موشک های ایران به 300 کیلومتر، خروج ایران از عراق سوریه و ... شد که با درخواست منفی ایران روبه رو شد به همین دلیل طبق پیش بینی ها از برجام خارج شد. اما نکته ای قابل تأمل این مسئله، ادامه پای بندی ایران به برجام بود.

حال امریکا از چه روشی می خواست ایران را سرنگون کند؟ قطعا این کشور می دانست که گزینه نظامی برای ایران با توجه به جایگاه این کشور در منطقه و قدرت موشکی آن و همچنین موقعیت اسرائیل دارای هزینه بالایی است به همین دلیل تصمیم به اجرای طرح اندیشکده تندروی «گروه مطالعات امنیتی» (SSG) معرف به طرح هنسون در ایران کردند.

طرح هنسون چیست؟

جیم هنسون مدیر اندیشکده (SSG) در یادداشتی که در روز 11 مه در فاکس نیوز که در واکنش به حمله موشکی سوریه به اسرائیل با عنوان «توافق هسته‌ای مرده است. حالا چه می‌شود؟» منتشر کرد در مورد طرح خود گفت:

«ما برای بیان همبستگی خود با مردم ایران، یک الگو داریم. یکی از بزرگترین پیروزی‌های بدون خشونت در راه آزادی در دوره جدید، سقوط اتحاد شوروی است. مردم باید برای آنچه رئیس‌جمهور رونالد ریگان، نخست‌وزیر بریتانیا مارگارت تاچر و پاپ ژان پل دوم و لخ والسا رهبر جنبش همبستگی لهستان انجام دادند افتخار کنند. ولسا مبارزه با رژیم بیرحم شوروی را هدایت کرد و اولین روزنه را در پرده آهنین که صدها میلیون انسان را در بردگی نگه داشته بود، ایجاد کرد. اتحادیه‌ کارگری با او اعلام همبستگی کرد و تقاضای اصلاحات اقتصادی بالا گرفت. ایران به جنبش مشابهی بر مبنای تقاضای بهبود کیفیت زندگی مردمش و پایان‌دادن به سرکوب از سوی رژیم نیاز دارد.»

آمریکا قصد دارد با سر گرم کردن ایران به مزاکرات جدید با اروپایان زمان لازم را برای بررسی روش های جدید تحریم اقتصادی با استفاده از اطلاعات جدید که خود ایران در اختیار آن ها قرار می دهد به دست بیاورد سپس اقدام به تحریم های جدیدی که هیچ راهی برای دور زدن آن وجود ندارد نماید. سپس با تحریم کردن ایران فشار اقتصادی مضاعفی را به مردم وارد کند که نتیجه آن در مرحله اول نشان دادن ناکارامدی نظام جمهوری اسلامی به مردم و در مرحله دوم ایجاد گروه های مخالف نظام در کشور است.

 سپس در مرحله بعد با هدایت کردن این اعتراضات، اقدام به مسلح کردن مردم و در نهایت ایجاد جنگ داخلی کنند که ایران را حداقل مجبور به ترک عراق و سوریه کند و در دراز مدت نیز بلایی که بر سر شوری سابق، اوکراین و سوریه آوردند بر سر ایران بیاورند. پس می توان حالا نتیجه گرفت که علت بیان مشکل کم آبی ایران از طریق نتانیاهو، ناامید کردن مردم از مسئولین و نظام و تشویق آن ها به اعتراض می باشد و این برنامه در ماه های آینده قطعاً ادامه خواهد داشت.

کلام آخر...

متأسفانه مقام معظم رهبری بارها در مورد جریان نفوذ به کشور به مسئولین مربوطه هشدار داده اند اما آنچه از شواهد مشخص است این جریان در بعضی از مراکز ما نفوذ کرده اند. مسئولین کشور باید بدانند که برجام، FATF، پالرمو و ... دقیقا کارهایی هستند که آمریکا برای ضربه زدن به ایران و جبهه ی مقاومت برای آن برنامه ریزی کرده است پس بهتر است دولت و مجلس با حساسیت بیشتری اقدام به بررسی این توافقات نمایند.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار