خانواده هجدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان امروز در آئین استقبال پیکر مطهر سیدرضا حسینی نوده؛ سرنگونی استکبار جهانی را از درگاه خدای مهربان طلب کردند و قدرشناسی مردم از مقام شامخ شهیدان را تحسین گفتند.

مادر شهید: انشاالله جد «سیدرضا» دشمن را سرنگون می‌کند/ همسر شهید: آرزوی همسرم در ماه مهمانی خدا اجابت شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ پیکر مطهر هجدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان سیدرضا حسینی نوده صبح دیروز در میدان بسیج گرگان مورد استقبال مردم روزه‌دار و شهیدپرور قرار گرفت و در این میان خانواده شهید؛ سرنگونی استکبار جهانی را از درگاه خدای مهربان طلب کردند و قدرشناسی مردم از مقام شامخ شهیدان را تحسین گفتند.

مادر شهید مدافع حرم سیدرضا حسینی نوده در گفت و گو با خبرنگار فارس گفت: سیدرضا پسر اولم بود پنج فرزند دارم که یکی از آنها جوانمرگ و یکی هم شهید شد.

سیدرقیه بیگم حسینی همانطوری که دستان خود را رو به آسمان بلند کرده و خدا را شکر می کند یکی یکی نام‌های فرزندانش را بر زبان می آورد و می‌گوید سیدرضا، سیدابوالفضل، سیدحسین و سیداحمد عزیزانم هستند.

این مادر شهید که سیدرضا را بسیار دوست دارد با زبان مادرانه تصدق فرزند شهیدش می‌شود و دائما تکرار می‌کند خیلی عمه ات حضرت زینب (س) را دوست داشتی و عاقبت در همین راه شهید شدی.

این مادر شهید مدافع حرم که از رفتار و سکنات سیدرضا خاطرات خوبی در ذهن دارد در میان مردم و رو به خانواده‌اش می‌گوید هیچ وقت سیدرضا به من بی‌احترامی نکرد 6 دفعه به سوریه رفت و آخرین بار هم با من خداحافظی نکرد.

رقیه بیگم همچنان دست به دعاست و برای سیدرضا مرثیه مادرانه می‌سراید و با همان حالت ادامه می‌دهد شیرت دادم تا در راه حضرت زینب (س) قدم برداری و جان فدا شوی.

این مادر شهید ادامه داد: فرزندم حضرت زینب (س) را خیلی دوست داشت سیدرضا شیرم حلالت باشد؛ از خدا می‌خواهم جدت دشمنان را سرنگون کند وعده خدا حتما روزی فرا می‌رسد.

رقیه بیگم که پس از آخرین سفر پسرش به سوریه که 10 ماه رمضان بود از شهادت سیدرضا که بدون خداحافظی با مادر رفته کمی ناراحت است و می‌گوید برادرم هم شهید شده ما با راه شهادت عجین شدیم اما دلم می‌خواست آخرین بار روی ماه فرزندم را می‌بوسیدم.

این مادر شهید دستاتش را روی شانه‌هایم می‌گذارد و توصیه می کند راه شهیدان را ادامه می‌دهیم خوشحالم که سیدرضا به آرزویش رسید.

رقیه بیگم آخرین حرف پسر شهیدش را زمزمه می‌کند که مادر تو مرا بزرگ کردی و من می‌خواهم راه جدم را ادامه دهم.

همسر شهید مدافع حرم نیز با چشمانی اشکبار از اخلاق خوب همسرش یاد می‌کند و می‌گوید اخلاق سیدرضا 20 بود و من شرمنده اخلاقش شدم.

کلثوم مهقانی از آرزوی دیرینه همسرش برای شهادت حرف می‌زند و از اینکه همسرش شهید شده و در ماه رمضان؛ ماه مهمانی خدا دعایش به اجابت رسیده، سیدرضا را بنده خاص خدا می‌داند.

همسر شهید مدافع حرم ادامه میدهد: سیدرضا همیشه می‌گفت می‌خواهم بروم سوریه و از حرم عمه‌ام زینب (س) و رقیه خاتون دفاع کنم و حالا آرزویش اجابت شده است.

کلثوم مهقانی که هق هق گریه امان حرف زدن را از او بریده بعد از کمی سکوت ادامه میدهد 6 بار سوریه رفت هر بار 45 روز تا دو ماه آنجا بود آخرین بار هم دهم ماه رمضان سوریه رفت و توصیه اش به ما این بود که با حجابمان و عمل به فرامین امام خامنه ای در راه انقلاب از هیچ چیزی دریغ نکنیم و در راه امان و شهدا کم نگذاریم؛ شهادت مسیری است که همسرم با جان و دل آن را انتخاب کرد و من و فرزندانم به او افتخار می‌کنیم.

به گزارش خبرنگار فارس؛ پیکر پاک و مطهر این شهید والا مقام قرار است فردا ساعت 9 صبح روز پنج شنبه 24 خردادماه از محل معراج الشهدای سپاه گرگان به سمت امامزاده عبدالله (ع) این شهرستان انجام شود.

همچنین آئین شام غریبان این شهید والامقام چهارشنبه شب همزمان با نماز مغرب و عشاء با حضور مردم و مسوولان در مسجد جامع روستای نوده ملک برگزار خواهد شد.

شهید سیدرضا حسینی نوده هجدهمین شهید مدافع حرم استان گلستان است که پیکر مطهرش در روستای نوده‌ملک آرام خواهد گرفت.

سیدرضا حسینی نوده اهل روستای نوده‌ملک گرگان به عنوان نیروی لجستیک داوطلبانه به سوریه اعزام شده بود که روز ۲۰ خرداد در دفاع از حرم اهل بیت (ع)، در منطقه بوکمال سوریه به فیض شهادت نائل شد.

این شهید متولد سال ۱۳۵۱ بود و از وی یک فرزند پسر ۲۷ و دختر ۲۲ ساله به یادگار مانده است.

انتهای پیام/

 

ارسال نظر

آخرین اخبار