نایب رییس هیات شطرنج گلستان گفت: مسابقات شطرنج قهرمانی دختران زیر 20 سال کشور به میزبانی این استان در گرگان برگزار می شود.

گرگان میزبان شطرنج دختران کشور شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ مریم توانا روز سه شنبه اظهار کرد: این رقابت ها از 22 تا 28 تیرماه برگزار و شرکت کنندگان مدعی استان های مختلف برای کسب عنوان قهرمانی تلاش می کنند.

وی بیان کرد: نفرات برتر این رقابت ها علاوه بر دریافت حکم و مدال قهرمانی به مسابقات آسیایی شطرنج دختران زیر 20 سال اعزام خواهند شد.

به گفته وی؛ هدف هیات شطرنج گلستان از پذیرش میزبانی این رقابت ها، بالا بردن سطح کیفیت فنی ورزشکاران استان در مصاف با نفرات برتر کشور است.

توانا ادامه داد: حرکت شتابان شطرنج گلستان برای نقش آفرینی بیشتر در موفقیت های این رشته از سال گذشته و با پذیرش میزبانی اردوی تیم ملی آغاز شد که تلاش می کنیم با حمایت بیشتر مسوولان استانی این روند رو به رشد همچنان ادامه یابد.

وی بیان کرد: براساس برنامه ریزی، هیات گلستان تا پایان امسال 2 میزبانی از اردوی تیم های ملی رده های سنی گوناگون را برعهده دارد که امیدواریم نتیجه این میزبانی ها و برگزاری مسابقات رونق هر چه بیشتر شطرنج استان باشد.

نایب رییس هیات شطرنج گلستان اظهارکرد: آشنایی خانواده ها با این ورزش و مزایای آن مانند آماده سازی فکر ورزشکاران در جهت کسب علوم و دانش و ترقی بیشتر در تحصیل می تواند موجب ترغیب فرزندان برای حضور در کلاس های آموزشی شطرنج شود.

توانا ادامه داد: در ماه رمضان امسال و برای اولین بار مسابقات شطرنج ویژه خانواده ها نیز در گرگان برگزار شد که با استقبال فراوان شرکت کننده ها روبرو شد.

هم اینک پرهام مقصودلو شناخته شده ترین شطرنج باز گلستانی است که در 15 سالگی موفق به کسب عنوان استاد بزرگ شطرنج شد، او به عنوان جوانترین استاد بزرگ ایران شناخته می‌شود و هم ‌اکنون در صدر رده‌بندی شطرنج‌بازان زیر 16 سال آسیا و در رده دوم جهان قرار دارد.

انتهای پیام

 

ارسال نظر

آخرین اخبار