جوشش گنبدی‌ها برای حمایت از سردار آزمون

مردم و مسوولان زادگاه سردار آزمون به صورت یکپارچه و در قالب‌هایی زیبا از این بازیکن تیم ملی فوتبال کشورمان در برابر انتقادات اخیر حمایت کردند.

از نامگذاری سالن ورزشی به نام «آزمون» تا پویش مردمی «سردار تنها نیست»

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ تیم ملی فوتبال کشورمان پس از حضور نسبتا ناموفق در جام جهانی 2014 برزیل بار دیگر در سال جاری، این بار بدون دردسر راهی جام جهانی شد و از روزهای پایانی خردادماه بازی‌های خود را در این مسابقات در کشور روسیه آغاز کرد که به زعم بسیاری از کارشناسان و مردم بازی‌های درخشان و آبرومندی را تاکنون در برابر حریفان قدرتمند خود ارائه کرده است.

این بازی‌ها که در برابر تیم‌های قدرتمند دنیا از جمله اسپانیا برگزار شد موجب شده بود تا تاکتیک تیم سپردن مالکیت توپ به حریف و استفاده از ضد حملات باشد و با توجه به بازی دفاعی تیم ملی مهاجمان این تیم از جمله سردار آزمون فروغ کمتری از همیشه به ویژه مسابقات مقدماتی و ورودی جام جهانی داشتند.

اما این کم‌فروغی به مذاق برخی خوش نیامد و متاسفانه بدون در نظر گرفتن شرایط تیم و توجه به مسائل فنی و خواسته‌های «کیروش» از «سردار آزمون» وی را به شدت مورد انتقاد قرار داده و بعضا کار به توهین و حتی جسارت به تصاویر وی بر بیلبوردهای تبلیغاتی نیز کشیده شد.

در کنار این معدود رفتارهای ناصحیح، بسیاری از مردم در سرتاسر کشور به ویژه هنرمندان، ورزشکاران، مربیان، مسوولان و افراد شاخص کشور با حمایت از سردار آزمون نشان دادند که قدردان زحمات چند ساله او در تیم ملی بوده و هستند، اما پرشورتر از همه جای ایران مردمان زادگاه سردار آزمون در گنبدکاووس در شمال شرقی ایران اسلامی با راه‌اندازی پویش‌هایی حمایت خود را از این بازیکن جوان، ترکمن و گنبدی تیم ملی کشورمان نشان دادند و مسوولان نیز در کنار مردم از این موج خروشان جا نماندند.

* عملکرد فنی سردار آزمون رضایت‌بخش بود

مربی فوتبال باشگاه پدیده گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه سردار آزمون از زمین‌های فوتبال و تیم‌های پایه همین شهرستان درخشش خود را آغاز کرد، گفت: نباید فراموش کنیم که سردار آزمون بهترین عملکرد را از نظر گلزنی در تعداد بازی‌هایی که برای تیم ملی فوتبال انجام داده، داشته است.

مجید ابهری با بیان اینکه همه مردم گنبدکاووس با تمام وجود از سردار آزمون حمایت خواهند کرد، افزود: آمار بازی‌های یاران در مقابل مراکش و اسپانیا نشان می‌دهد که میزان دویدن، استارت‌ها، مالکیت توپ، جای‌گیری‌ها و بازی بدون توپ «سردار آزمون» در سطح بسیار خوب و بالایی قرار دارد.

وی با تاکید بر اینکه برخی از انتقادات از سردار آزمون بیشتر شبیه تخریب است، خاطرنشان کرد: از نظر فنی وقتی تیم با رویکرد تدافعی و با سپردن مالکیت توپ به تیم حریف بازی می‌کند طبیعتا مهاجمان این تیم به ویژه مهاجمان نوک در عملکرد هجومی نمی‌توانند پرفروغ ظاهر شوند.

* نامگذاری سالن ورزشی در گنبدکاووس به نام سردار آزمون

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با اشاره به اینکه «سردار آزمون» در خانواده‌ای کاملا ورزشی به دنیا آمده و رشد کرده است، گفت: تردیدی نداریم که نظر سرمربی تیم ملی فوتبال نسبت به «سردار آزمون» مثبت بوده است که او را در دو بازی قبلی به صورت ثابت در ترکیب اصلی تیم ملی فوتبال کشورمان قرار داده است.

عبدالقدیر کریمی با بیان اینکه برخی بدون اطلاعات فنی و آنالیز آماری تلاش‌های این جوان را برای اعتلای نام ایران اسلامی نادیده گرفته و زیر سوال می‌برند، خاطرنشان کرد: درخشش «سردار آزمون» در تیم ملی فوتبال ایران در رقابت‌های مختلف و حتی در بازی‌های اخیر از دیدگاه کارشناسان خبره فوتبالی کاملا مشهود است.

وی از نامگذاری یکی از سالن‌های ورزشی شهرستان گنبدکاووس به نام «سردار آزمون» خبر داد و اضافه کرد: پیش از این نیز یکی از بوستان‌های شهر گنبدکاووس به نام قهرمان ملی‌پوش والیبال کشورمان «فرهاد قائمی» که او نیز از بازیکنان گنبدی تیم ملی است نامگذاری شده است.

* استقبال بی‌نظیری از سردار برگزار خواهیم کرد

رئیس اداره ورزش و جوانان گنبدکاووس در گفت‌و‌گو با خبرنگار خبرگزاری فارس در گنبدکاووس با تاکید بر اینکه قلب و روح تمامی مردم گنبدکاووس همراه تیم ملی و البته همشهری عزیزمان سردار آزمون است، افزود: سردار در بازی سوم تیم ملی بار دیگر ارزش‌های خود را به اثبات خواهد رساند و برگ دیگری بر دفتر پرافتخار تیم ملی اضافه خواهد کرد.

محمود رحیمیان از آمادگی این اداره و هیئت فوتبال شهرستان گنبدکاووس برای برگزاری مراسم استقبال باشکوه از سردار آزمون در زادگاهش گنبدکاووس بعد از اتمام بازی‌های جام جهانی و بازگشت تیم ملی به کشورمان خبر داد و گفت: سردار آزمون نه تنها در زمینه حرفه‌ای ورزش بلکه در متانت، ادب، صداقت، مهربانی و البته سختکوشی الگوی همه ورزشکاران گنبدی است.

اما در حوزه حرکت‌های میدانی و حمایت‌های عملی مردم و گروه‌های مختلف در شهرستان گنبدکاووس از سردار آزمون اتفاقات جالبی در روزهای اخیر به وقوع پیوسته که بخش مهمی از آنها به شرح ذیل است:

فرماندار ویژه گنبدکاووس به عنوان نماینده عالی دولت در زادگاه سردار آزمون به نمایندگی از مردم شریف سرزمین جرجان یا همان گنبدکاووس در پیامی سراسر احساسی و حمایت آمیز ضمن آرزوی توفیق برای این بازیکن ملی‌پوش گنبدی به افتخارآفرینی‌های او در ماه‌ها و سالهای گذشته برای تیم ملی و برخی ویژگی‌های اخلاقی منحصر به فرد او اشاره کرده و بر این نکته تاکید کرده است که تمام مردمان گنبدکاووس اعم از اقوام و مذاهب گوناگون پشتیبان سردار آزمون بوده و از او حمایت همه‌جانبه می‌کنند.

بازیکنان نوجوان و جوان باشگاه فرهنگی و ورزشی «نشاط» گنبدکاووس نیز در اقدام و ابتکاری جالب با راه‌اندازی پویشی با عنوان «من حامی سردارم» و با در دست داشتن نوشته‌هایی با همین عنوان از بازیکنی که برای بسیاری از آنها الگوی ورزشی است حمایت کرده و به نوعی به انتقادات از این همشهری خود اعتراض کردند.

موسسه مهرآفرینان جوان یکی از موسسات و سازمان‌های مردم‌نهاد شهرستان گنبدکاووس بود که با تعصب خاصی به بازیکن گنبدی تیم ملی فوتبال با انتشار تصاویر و بنرهایی از «سردار آزمون» در سطح شهر و فضای رسانه‌ای حمایت خود و مجموعه بزرگ این موسسه را که سه سال است به عنوان «سمن» برتر کشور در حوزه مسائل اجتماعی معرفی می‌شود اعلام کرد.

موج این حمایت‌ها به نماینده مردم گنبدکاووس در مجلس شورای اسلامی نیز رسید و وی برای حمایت از سردار آزمون عکس پروفایل کانال اطلاع‌رسانی خود را به تصویری از «سردار آزمون» در لباس تیم ملی  اختصاص داد.

شهرداری گنبدکاووس نیز در اقدامی حمایت‌آمیز ضمن تهیه کلیپ گل‌های سردار آزمون در بازی‌های تیم ملی فوتبال ایران به ویژه گل‌هایی که منجر به صعود این تیم به جام جهانی 2018 روسیه شد این تصاویر و کلیپ‌ها را به صورت مداوم در تلویزیون‌های شهری گنبدکاووس نمایش دادند.

برخی از اصناف و گروه‌های هنری و فرهنگی نیز با تهیه بنرهایی از تصاویر سردار آزمون و نصب آن در کنار برج قابوس بن وشمگیر به عنوان بزرگترین برج آجری جهان و تنها اثر ثبت شده جهانی شمال کشور در یونسکو، جملاتی را بر روی این بنرها حک کردند که «سردار ایران تنها نیست» و «گنبدی‌ها حامی سردار آزمون»، از این بازیکن جوان و خوش آتیه تیم ملی حمایت کردند.

دبیرخانه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر شهرستان گنبدکاووس نیز که در هفته ابتدایی تابستان و مقارن با هفته مبارزه با مواد مخدر اقدام به برگزاری هفت شب جشن خانوادگی در حاشیه دریاچه مصنوعی این شهرستان کرده است در اقدامی زیبا و نمادین ضمن نصب بنرهای بزرگی از «سردار آزمون» و راه‌اندازی هشتک «سردار تنها نیست» بارها حمایت هزاران نفر از مردم حاضر در جلسه را از «سردار آزمون» به لنز دوربین‌ها و رسانه‌ها منعکس کردند.

بازیکنان باشگاه فوتبال پدیده گنبدکاووس نیز به همراه مسوولان شهری با حضور در پویشی با عنوان «سردار» تنها نیست حمایت خود را از سردار آزمون اعلام کردند.

به هر تقدیر به نظر می رسد این موج پرخروش مردمی در حمایت از «سردار آزمون» قطعا صدای خود را به آسمان روسیه نیز خواهد رساند و در فضای اردوی تیم ملی فوتبال کشورمان طنین‌انداز خواهد شد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

آخرین اخبار