در دیدار استاندار گلستان با وزرای ارتباطات و فناوری اطلاعات و نیرو و همچنین معاونان وزیر کشور در تهران طرح های توسعه ای استان در بخش های ارتباطات، انرژی، اقتصادی و اجتماعی بررسی و پیگیری شد.

طرح های توسعه ای گلستان در تهران پیگیری شد

به گزارش گلستان ۲۴ ؛ دیدار سید مناف هاشمی با دکتر محمدجواد آذری جهرمی وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات پیرامون روش های نوین در حوزه ارتباطات گفتگو شد.

استاندار گلستان در این دیدار از پوشش اینترنت در نقاط کور روستایی و جاده ای تقدیر و البته آن را قابل تقویت بیان کرد و گفت: استفاده از پهپادهای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات می تواند نقش تاثیر گذاری در شناسایی و پیشگیری از آتش سوزی در جنگل های استان داشته باشد.

به گفته وی اشتغال در حوزه ای سی تی و ارتقا پهنای باند از مهمترین مسایل مورد نیاز استان در بخش ارتباطات و فناوری اطلاعات است.

دکتر آذری جهرمی نیز با اشاره به ظرفیت ها و موقعیت های گلستان گفت: تلاش های خوبی در راستای بهبود شرایط این حوزه در حال انجام بوده و وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نیز حمایت های لازم را از استان در مسیر توسعه خواهد داشت.

همچنین در دیدار استاندار گلستان با دکتر رضا اردکانیان وزیر نیرو در خصوص تسریع در اجرای سد نرماب،چایلی، کاهش خاموشی های برق گفتگو شد.

به گفته هاشمی تسریع در عملیات اجرایی و آبگیری سد نرماب می‌تواند نقش موثری در ارتقا وضعیت آب شرق استان داشته باشد و دغدغه‌های مردم این منطقه را کاهش دهد.

وی در خصوص حوزه برق نیز اظهار داشت: نیروگاه علی آباد کتول سالانه 2 میلیون و 500 هزار مگاوات ساعت برق تولید می نماید و اصلی ترین تامین کننده برق استان در محدوده پیک مصرف تابستان است که جهت افزایش میزان تولید این نیروگاه نیاز به کمک وزارت نیرو داریم.

دکتر اردکانیان با اشاره به ظرفیت ها و موقعیت های گلستان تصریح کرد: تلاش های خوبی در استان در حال انجام است و وزارت نیرو نیز حمایت های لازم را از گلستان در مسیر توسعه خواهد داشت.

استاندار گلستان در دیدار با دکتر بابک دین پرست معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای وزیر کشور پیرامون طرح های اقتصادی استان بویژه پیگیری جدی پروژه پتروشیمی گلستان گفتگو کرد.

هاشمی گفت: 100 پروژه کلان استان در راستای توسعه در دستور کار قرار گرفته و از این میان 20 پروژه با اولویت بیشتری مورد توجه است.

وی با بیان اینکه با حمایت معاونت هماهنگی امور اقتصادی وزارت کشور پروژه های اقتصادی گلستان با سرعت بیشتری به سرانجام خواهد رسید، یادآور شد: برقی کردن راه آهن اینچه برون - گرمسار برای آبادانی، اشتغال و توسعه گلستان ضروری است و اجرای این پروژه با اعتبار 100هزار میلیارد ریالی می تواند آینده ای درخشان را برای گلستان رقم زند.

دکتر دین پرست نیز حمایت وزارت کشور را از تلاش ها در راستای بهبود شرایط اقتصادی گلستان اعلام کرد.

استاندار گلستان در دیدار با تقی رستم وندی معاون وزیر و رییس سازمان امور اجتماعی کشور گفت: استفاده پررنگ از مشارکت مردم در زمینه کاهش آسیب های اجتماعی مهم است و با توجه به تنوع اقوام در گلستان تلاش کردیم سطح این مشارکت را افزایش دهیم.

وی افزود: با توجه به برخی چالش های اجتماعی مانند حاشیه نشینی، طلاق و زنان سرپرست خانوار در استان، پیشگیری و کنترل آسیب های این حوزه ضروری بوده و اعتقاد داریم هزینه های پیشگیری از آسیب های اجتماعی کمتر از حل معضلات اجتماعی است و در این راه نیاز به کمک وزارت کشور داریم.

هاشمی با اشاره به سند جامع پیشگیری از آسیب های اجتماعی استان گلستان که با حضور دکتر رستم وندی پیش تر رونمایی شد، گفت: برای مقابله با آسیب های اجتماعی نقشه راه نیاز است و امیدواریم با این سند جامع بتوانیم زمینه کاهش جدی آسیب ها را فراهم کنیم.

در پایان این نشست با نظر مساعد دکتر رستم وندی مقرر شد توجه به حاشیه نشینی و سکونتگاه‌های غیر رسمی استان گلستان در لیست اولویت های وزارت کشور قرار گیرد.

استان مرزی و شمالی گلستان یک میلیون و 869 هزار نفر جمعیت دارد که از اقوام و مذاهب مختلف هستند.

انتهای پیام /

 

ارسال نظر

آخرین اخبار