مدیر پایگاه برج جهانی قابوس گفت: از محل اعتبارات استانی و ملی بالغ بر ۲۵ میلیارد ریال برای برای حفاظت، مرمت و دیگر فعالیت‌های پایگاه برج جهانی قابوس اختصاص یافت.

اختصاص ۲۵ میلیارد ریال برای حفاظت و مرمت برج جهانی قابوس

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالمجید نورتقانی گفت : مناقصه محوطه‌سازی در بخش آزادسازی حریم درجه یک بنای برج قابوس با اعتبار 12.5 میلیارد ریال انجام شد که در این بخش رویکرد ما، معرفی گنبدکاووس به عنوان عصر طلایی جهان اسلام است.

وی افزود: طراحی موزه شهری هم انجام و عملیات اجرایی آن آغاز شده است. ضمن اینکه زیرساخت‌های لازم برای تاسیسات مکانیکی، الکتریکی و ساختار محوطه‌سازی هم در حال انجام بوده و 6 هزار مترمربع کف‌سازی، روشنایی و نورپردازی به عنوان فاز نخست در مهرماه به پایان می‌رسد.

مدیر پایگاه برج جهانی قابوس ادامه داد: یکی دیگر از فعالیت‌ها در برج قابوس، حفاظت و مرمت در بخش عرصه ثبتی ساختمان پایگاه است. همچنین اقدامات حفاظتی در پایین تپه بنا را خواهیم داشت. تکمیل محوطه‌سازی شامل آمفی‌تئاتر روبازنیز انجام می‌شود و در خود بنا نیز کف‌سازی برج با چوب برای حفاظت و نصب شیشه سکوریت برای جلوگیری از دست زدن و حفاظت آن انجام خواهد شد.

وی یادآور شد: در ساختمان پایگاه آزمایشگاه پایش راه‌اندازی و دفتر فنی تجهیز خواهد شد و تلاش داریم تا مرکز اسناد آنلاین را برای پژوهشگران داخلی و خارجی فراهم کنیم تا دسترسی راحت‌تری به یک مرکز پژوهش حفاظت و مرمت در زمینه عصر طلایی جهان اسلام داشته و بتوانند از مرکز و پایگاه اطلاعات لازم را دریافت کنند.

نورتقانی درباره راه‌اندازی مرکز اسنادآنلاین گفت: نرم‌افزارهای مرکز اسناد آنلاین خریداری شده  و در سیستم مرکزی برنامه‌ریزی اعتباری برای این بخش در عرصه و پایگاه حدود 3.5 میلیارد ریال در نظر گرفته شده و  مبلغ 200 میلیون ریال نیز برای تجهیزات مرکز اسناد هزینه شده است.

وی افزود: تجهیزات پایش با بیش از یک میلیارد ریال و دیگر ابزار مورد نیاز نیز خریداری و تجهیز شده است.

مدیر پایگاه برج جهانی قابوس با بیان اینکه برج جهانی قابوس تنها اثر ثبتی کامل عصر طلایی جهان اسلام است که می‌تواند به  کانون توسعه گردشگری استان تبدیل شود، اظهارداشت: در طرح جامع گردشگری عرصه ثبتی ساماندهی می‌شود و در اولین فرصت خیابان‌های قابوس، کسری و امام خمینی (ره) شمالی پیاده فرش شده تا به مرکز تاریخی و گردشگری استان تبدیل شود.

انتهای پیام/تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار