معاون استاندار و فرماندار ویژه شهرستان گنبدکاووس گفت: در سال‌های اخیر تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد و موسسات مردمی صددرصد افزایش یافته و لازم است برای ارتقاء کیفیت خدمات آنها برنامه‌ریزی شود.

تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد در گنبدکاووس صددرصد افزایش یافت

به گزارش گلستان 24 ؛ عبدالقدیر کریمی عصر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با موادمخدر این شهرستان اظهارداشت: مقابله و مبارزه با مواد مخدر و آسیب‌های اجتماعی باید مستمر باشد تا اثرگذاری و نتیجه مثبتی به دنبال داشته  داشته باشد. در این زمینه دستگاه‌های اجرایی و مردم باید حضور فعال داشته باشند.

وی افزود: در سال‌های اخیر تعداد تشکل‌های مردم‌نهاد و موسسات مردمی 100 درصد افزایش یافته و لازم است برای ارتقاء کیفیت خدمات آنها برنامه‌ریزی شود. همچنین مدیران دستگاه‌های اجرایی باید این موسسات را به رسمیت شناخته و به عنوان بازوان توانمند با آنها همکاری لازم را داشته باشند.

معاون استاندار و فرماندار ویژه گنبدکاووس تصریح کرد: اداره کل امور اجتماعی استانداری از موسسات مردم نهادی که در شهرستان فعالیت دارند خواسته تا طرح و پیشنهاد عملیاتی و کاربردی خود را اعلام کنند تا در اعتبارات امسال منابعی برای این تشکل‌ها در نظر گرفته شود.

وی با اشاره به افزایش هزینه‌های ورزشی در سال‌های اخیر گفت: در سال‌های اخیر هزینه وسایل‌، سالن و کلاس‌های ورزشی افزایش یافته و ورزش کردن محدود به یک طبقه خاص شده است. انتظار می‌رود سازمان ورزش و جوانان این هزینه‌ها را کاهش داده و ورزش همگانی را ترویج و گسترش دهد.

کریمی تاکید کرد: برنامه‌هایی در حوزه توانمندسازی برای اجرای مناسب برنامه‌های پیشگیری و فرهنگی در 20 مدرسه، 2 محیط کاری و 10 روستا در نظر گرفته شده که این برنامه نیاز به اعتبار دارد که در صورت تخصیص، اجرا خواهد شد.

وی اظهار داشت: هر ساله سرمایه و هزینه زیادی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی و مبارزه با مواد مخدر می‌شود که این هزینه برای توسعه و سازندگی کشور بسیار تاثیر گذار خواهد بود.

منصور طعنه گنبدی، شهردار گنبدکاووس هم در این جلسه اظهار داشت: سال گذشته مبلغ 120 میلیون تومان برای ساخت خانه متکدیان شهرستان گنبدکاووس اختصاص یافت که 60 میلیون تومان از محل اداره کل امور اجتماعی استانداری گلستان و ما بقی از محل اعتبارات شهرداری گنبدکاووس بود.

وی افزود: این ساختمان در حال ساخت است و برای تکمیل و بهره‌برداری کامل نیاز به 250 میلیون تومان اعتبار دارد.

شهردار گنبدکاووس گفت: امسال 207 متکدی در سطح شهرستان جمع‌آوری شدند که در صورت تکمیل این ساختمان می‌توان از آن برای نگهداری متکدیان استفاده کرد.

عبدالحکیم سلاق، رئیس اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی این شهرستان هم گفت: در طرح شهید شوشتری 150 نفر از محله اسلام‌آباد شهرستان گنبدکاووس در کلاس‌های آموزشی عروسک‌سازی، بافتنی و خیاطی شرکت کرده و 545 نفر مقرری‌بگیر بیمه بیکاری نیز در کارگاه آموزشی پیشگیری از اعتیاد شرکت کردند.

وی افزود: آمادگی کامل برای پرداخت تسهیلات به بهبودیافتگان اعتیاد در بخش مشاغل خانگی و دیگر تسهیلات داریم و متقاضیان می‌توانند پرونده‌های خود را تکمیل تا نسبت به معرفی آنها به بانک اقدام شود.

سلاق در ادامه بیان داشت: در این شهرستان 68 هزار نفر کارگر در 5 هزار و 800 کارگاه کوچک و بزرگ فعالیت دارند که از این تعداد 35 هزار نفر بیمه هستند.

سرهنگ محمود علیفر، فرمانده نیروی انتظامی گنبدکاووس هم در این جلسه اظهارداشت: 9 کاروان برای مناسک حج به کشور عربستان اعزام شدند که با توجه به حساسیت‌هایی که وجود داشت، در قالب 9 دوره اطلاع‌رسانی‌های لازم به یک‌هزار و 255 نفر انجام شد.

وی با اشاره به رشد 354 درصدی میزان کشفیات موادمخدر در یکماه گذشته نسبت به مدت مشابه سال قبل افزود: در یکماه اخیر 52 کیلو و 265 گرم انواع موادمخدر در گنبدکاوو کشف شد درحالیکه سال گذشته میزان کشفیات 11 کیلو و 504 گرم بود.

فرمانده نیروی انتظامی گنبدکاووس تصریح کرد: در 5 ماهه نخست امسال، 61کیلو و 394 گرم انواع مواد مخدر کشف و 772 نفر در این رابطه دستگیر شدند.

وی درباره ساماندهی خیابان میهن این شهر یادآور شد: در این خیابان معتادان مبادرت به خرید و فروش اموال مسروقه می‌کنند که در عملیات پاکسازی 16 نفر دستگیر شدند. اما به دلیل اینکه حضور معتادین در این خیابان جرم نیست از نظر قضایی نمی‌توان اقدام خاصی کرد.

علیفر تاکید کرد: تازمانی که این افراد، مدتی پس از دستگیری دوباره آزاد می‌شوند، نمی‌توان تغییری در وضعیت این خیابان ایجاد کرد و لازم است تدابیر بهتری در این باره اتخاذ شود.

انتهای پیام/تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار