رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان مینودشت گفت: پروژه بین‌المللی مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی با همکاری سازمان ملل در سطح حدود ۲۵ روستا در حال اجراست و امسال پنجمین سال اجرای این پروژه است.

پروژه بین‌المللی چند منظوره جنگل‌های هیرکانی در ۲۵ روستای مینودشت اجرا می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛صفر سیجانی عصر امروز در جمع خبرنگاران با موضوع پروژه‌های منابع طبیعی و آبخیزداری اظهار داشت: امسال از محل اعتبارات ملی یک میلیارد و 900 میلیون تومان برای پروژه مدیریت جامع آبخیز حوزه چهل چای مربوط به سد نرماب و 620 میلیون تومان برای پروژه‌های عمرانی منابع طبیعی شهرستان در نظر گرفته شده است.

رئیس منابع طبیعی و آبخیز داری شهرستان مینودشت گفت: یکی از پروژه های ملی منابع طبیعی در سطح شهرستان مینودشت مدیریت جامع آبخیز حوزه چهل‌چای در بالادست سد نرماب برای تضمین عمر سد با فعالیت‌های بیولوژیک و مکانیکی است.

وی افزود: با فعالیت‌های مکانیکی مانند ایجاد سازه‌های بابیونی, سنگ ملاتی و غیره و فعالیت های بیولوژیک چون کشت درختان مثمر باغی و گیاهات دارویی عمر سد را تضمین خواهد شد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت تصریح کرد: کل حوزه چهل چای به مساحت 25 هکتار در این طرح قرار دارند و امسال برای آن یک میلیارد و 900 میلیون تومان در نظر گرفته شده است.

وی مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی را یکی از پروژه‌های بین‌المللی دانست و تاکید کرد: پروژه بین‌المللی مدیریت چند منظوره جنگل‌های هیرکانی با همکاری سازمان ملل در سطح حدود 25 روستا در حال اجرا است و امسال پنجمین سال اجرای این پروژه می باشد.

سیجانی گفت: در این پروژه, فعالیت های آموزشی و ترویجی برای ایجاد بستر مناسب جهت تغییر نگاه مردم و جوامع محلی انجام می شود, تا مردم جنگل را برای چرای دام در نظر نگیرند.

وی اظهار داشت: یکی دیگر از پروژه‌های شاخص شهرستان که به صورت مشترک با منابع طبیعی گالیکش در حال اجرا است, پروژه ترسیب کربن است که 8 روستای حوزه مینودشت را در برمی‌گیرد.

رئیس منابع طبیعی و آبخیزداری مینودشت ادامه داد: امسال پیگیر هستیم تا از محل اعتبارات استانی, 25 هزار هکتار از اراضی حوزه شهرستان که در گذشته اسناد دفترچه‌ای آنها اخذ شده, تک‌برگی شده و در سامانه کاداستر ثبت شود.

وی افزود: یکی از چالش‌ها و مشکلات ما در حوزه مینودشت, اراضی مزروعی مردم که از دهه 50 رها شده, است که این اراضی در این سال‌ها به جنگل تبدیل شده و منابع طبیعی اعتبار خاصی برای خرید آنها از مالکان این اراضی ندارد.

سیجانی اظهار داشت: از ابتدای امسال تاکنون حدود 15 مورد آتش‌سوزی در حوزه شهرستان وقوع پیوسته که حدود 47 هکتار از جنگل‌های این حوزه آسیب دیدند و 14 کیلومتر از مسیر جاده حاشیه جنگل‌ها نیز برای گسترش آتش از سفار به جنگل آتش بر شده است.

انتهای پیام/تسنیم

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار