معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس گفت: با کمک خیران و از محل مشارکت‌های مردمی ۸۶ کلاس درس و کانون فرهنگی تربیتی با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان در هفته دولت به بهره‌برداری رسید.

۸۶ کلاس درس با اعتبار ۳۱ میلیارد تومان در گنبدکاووس به بهره‌برداری رسید

به گزارش گلستان 24 ؛  فرج الله رزاقی ظهردیروزدر همایش مدیران با موضوع بازگشایی مدارس و پروژه مهر در باشگاه فرهنگیان شهرستان گنبدکاووس اظهار داشت: ما باید تلاش کنیم تا ظرفیت‌سازی کنیم و منتظر دیگران نباشیم, متاسفانه نگاه استان به مرکز معطوف است و با توجه به توانمندی‌هایی که وجود دارد حرکت کرده و سبقت می گیریم و توانستیم تاکنون جذب خیرین خوبی در حوزه آموزش و پرورش داشته باشیم.

وی افزود: در سال گذشته برای نخستین بار از محل اعتبارات تملک دارایی شهرستان مبلغ 15 میلیارد تومان برای آموزش و پرورش در نظر گرفته شد که از این میزان 5 میلیارد تومان آن تخصیص یافت.

معاون مدیر کل و مدیر آموزش و پرورش تصریح کرد: از مبلغ 5 میلیارد تومان توانستیم 56 کلاس درس, یک خوابگاه و کانون فرهنگی تربیتی را به بهره‌برداری برسانیم و اعتبارات آموزش و پرورش از محل اعتبارات شهرستانی در سطح استان بالاترین میزان را داشت.

وی یادآور شد: در سال گذشته برای 121 هزار نفر ساعت دوره آموزشی برگزار شد که از این میزان 44 هزار نفر ساعت مربوط به گروه مولفان برای کتب درسی ابتدایی و دوره متوسطه اول بود.

رزاقی تاکید کرد: آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس در مسابقات قرآن, نماز و عترت, 26 رتبه کشوری را کسب کرد و همچنین 36 رتبه کشوری نیز در حوزه مسابقات فرهنگی از این شهرستان بود.

وی گفت: در طرح اوقات فراغت امسال توانستیم 7 هزار دانش آموز را ثبت نام نموده و در بخش‌های مختلف ورزشی, فرهنگی, هنری, درسی, قرآنی و غیره آموزش های لازم را دهیم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس بیان داشت: در سال گذشته در هنرستان کشاورزی گنبدکاووس یک چاه حفر کردیم و امسال 12 هکتار از اراضی این هنرستان را به باغ تبدیل کرده تا از یک محصولی به چند محصولی تبدیل کنیم.

وی ادامه داد: با توافق نامه بین شورا و دهیار روستای چکرعطا بهلکه, 8 هکتار از اراضی این روستا برای ایجاد اردوگاه فرهنگی و تربیتی دانش‌آموزی در نظر گرفته شده و مقدمات اولیه آن نیز به انجام رسیده که امید داریم عملیات اجرایی آن هر چه سریع‌تر آغاز شود.

رزاقی تصریح کرد: 2 سالن باشگاه فرهنگیان نیز با اعتبار 400 میلیون تومان به فضای جدید و شکیل تبدیل شده و بنا داریم از اواسط شهریور ماه نیز کافی‌شاپ در این باشگاه احداث و جلوی درب ورودی نیز از نظر فضا سازی و فضای سبز تجهیز نماییم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان گنبدکاووس افزود: در حوزه ساخت و ساز پروژه مهر, رتبه نخست استان را دریافت کردیم و امید داریم این کار استمرار یابد و پروژه های بیشتری را داشته باشیم.

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار