نایب رئیس فدراسیون اسکواش بیان کرد؛

نایب رئیس فدراسیون اسکواش از کمبود مربی نخبه و با کیفیت در استان‌ها و ضعف فدراسیون در آموزش مربیان سخن گفت.

کمبود مربی اسکواش با کیفیت در استان‌ها/ ضعف فدراسیون در آموزش

به گزارش گلستان 24 ؛ الهام شیرزاد اظهار کرد: تیم ملی اسکواش زنان ایران ۶ سال قبل در مسابقات قهرمانی آسیا تمام دیدارهایش را واگذار کرد و یازدهم شد اما امسال در این رقابت‌ها با کسب سه پیروزی در جایگاه ششم قرار گرفت.

وی افزود: رسیدن از جایگاه یازدهم به ششم در ۶ سال نشان دهنده روند رو به رشد اسکواش زنان ایران دارد و باید تلاش کنیم تا این سیر صعودی سرعت بیشتری به خود بگیرد.

شیرزاد با بیان اینکه فدراسیون اسکواش نیازمند همراهی هیئت‌های استانی است، تصریح کرد: تعداد مربیان نخبه و با کیفیت در استان‌ها کم است در حالی که سطح مربیان باید در کنار سطح ورزشکاران ارتقا پیدا کند و در صورت تلاش نداشتن هیئت‌های استانی، برنامه‌های فدراسیون اسکواش هم عملی نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از مشکلات فدراسیون اسکواش آموزش مربیان است و باید اعتراف کنم که در این بخش دچار ضعف هستیم و باید به طور جدی کار کنیم.

فدراسیون اسکواش تفاوتی میان ورزشکاران مرد و زن قائل نیست

نایب رئیس فدراسیون اسکواش با بیان اینکه این فدراسیون تفاوتی میان ورزشکاران مرد و زن قایل نبوده، گفت: فکر می‌کنم تنها فدراسیونی هستیم که در بازی‌های آسیایی جاکارتا تعداد ورزشکاران زن آن از ورزشکاران مرد بیشتر بودند.

شیرزاد در خصوص برگزاری اردوهای خارج از کشور برای تیم ملی اسکواش زنان ایران، خاطرنشان کرد: پیش از مسابقات قهرمانی آسیا در کره جنوبی، اردوی تدارکاتی را در کشور مالزی برگزار کردیم که نتیجه خوبی هم به همراه داشت اما اکنون با توجه به نوسانات ارز شرایط برای برگزاری اردو سخت شده است.

وی افزود: باید از تیم‌های ملی دیگر کشورها برای حضور در ایران و برگزاری اردوی مشترک دعوت کنیم که چندین کشور اردوی مشترک با رقم پیشنهادی ما را قبول نکردند.

 

انتهای پیام / مهر

ارسال نظر

آخرین اخبار