مدیر امور طیور جهادکشاورزی استان گلستان با اشاره به وجود ۲۰ واحد تخم‌گذار در گلستان، گفت: ۳۰ درصد تخم‌مرغ تولیدی در استان گلستان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

۳۰ درصد تخم‌مرغ تولیدی در استان گلستان صادر می‌شود

به گزارش گلستان 24 ؛ غلامعلی هلاکو پیش از ظهر امروز در مراسم روز جهانی تخم‌مرغ در گرگان اظهار داشت: با وجود 20 واحد تخم‌گذار در گلستان بیش از 30 درصد تخم‌مرغ تولیدی در گلستان به دیگر استان‌های کشور صادر می‌شود.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان گلستان تاکید کرد: در روز جهانی تخم‌مرغ بیش از 2500 عدد تخم‌مرغ بین دانش‌آموزان 5 مدرسه در شهرستان‌های گرگان، گنبدکاووس و علی‌آبادکتول توزیع شد.

وی با اشاره به اینکه از سال 1996 در همه کشورها در تاریخ 9 اکتبر مصادف با 17 مهر به نام روز جهانی تخم‌مرغ نامگذاری شده است، تصریح کرد: امسال به صورت نمادین جهاد کشاورزی استان گلستان با همکاری آموزش وپرورش استان توزیع 2500 عدد تخم مرغ پخته را بین دانش‌آموزان انجام شد و برنامه توسعه این کار را در سال آینده در دیگر مدارس استان داریم .

هلاکو گفت: این کار با هدف افزایش سرانه مصرف تخم‌مرغ در استان به ویژه بین کودکان انجام شد، مصرف تخم‌مرغ تاثیر فراوانی در رشد و نمو کودکان دارد.

مدیر امور طیور جهاد کشاورزی استان گلستان با بیان اینکه در گلستان 20 واحد مرغ تخم‌گذار با ظرفیت 2 میلیون 280 هزار تخم مرغ فعالیت می‌کنند، گفت: 30 درصد تخم‌مرغ تولیدی در گلستان به دیگر استان‌های صادر می شود.

وی اظهار داشت: تخم‌مرغ‌های تولیدی در استان گلستان به علت استفاده کمتر مرغداران از آنتی‌بیوتیک تخم‌مرغ‌های سبز هستند و در بازار با میانگین قیمتی 7200 تا 7300 به فروش می رسند.

هلاکو برای کاهش قیمت تمام شده تخم مرغ در استان هم گفت: با توجه به افزایش قیمت جهانی نهاده‌های دامی این محصول با قیمت تمام شده بالاتری به دست مصرف‌کننده می‌رسد که جهادکشاورزی با برنامه‌ریزی به دنبال افزایش راندمان وکاهش تلفات برای کاهش قیمت تمام شده این محصول است.

انتهای پیام/ تسنیم

 

ارسال نظر

آخرین اخبار