مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان:

مدیرکل محیط‌زیست گلستان از اجرای طرح تور گردشگری کنترل شده در منطقه جهان‌نما برای مشاهده مرال‌ها با استفاده از ظرفیت شکارچیان خبر داد.

شکارچیان کردکوی به راهنمای تور گردشگری تبدیل می‌شوند

به گزارش گلستان ۲۴؛ امیر عبدوس، عصر دیروز در جمع مدیران دستگاه‌های اجرایی شهرستان کردکوی اظهار کرد: منطقه درازنو از دو محله ییلاقی جهان‌نما و درازنو تشکیل شده است.

وی به اهمیت منطقه جهان‌نما اشاره کرد و افزود: از جنگل‌های هیرکانی تا گلی‌داغ هیچ نقطه‌ای مثل جهان‌نما نیست که گردشگران بتوانند در آن منطقه مرال را تماشا کنند.

مدیرکل محیط‌زیست استان گلستان ادامه داد: این ظرفیت سبب شد که این نوع گردشگری را در این منطقه به وجود بیاوریم و طراحی آن انجام شده و به دنبال این هستیم که با شکارچیان منطقه جلسه‌ای در این راستا داشته باشیم.

عبدوس افزود: در این طرح با همکاری شورای روستا به دنبال این هستیم که ورودی‌هایی برای گردشگران از طریق شورای روستا در نظر گرفته شود.

وی گفت: در این طرح از شکارچیان به عنوان راهنمای تور گردشگران استفاده می‌کنیم تا به جای شکار کردن برای شکارچیان شغل ایجاد شده باشد.

مدیرکل محیط‌زیست گلستان افزود: شکارچیان افرادی هستند که برای اجرای این طرح ظرفیت خوبی دارند و می‌توانند در این بخش از این توانایی استفاده کرد.

انتهای پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار