فرمانده سپاه نینوا گلستان:

فرمانده سپاه نینوا گلستان با تأکید براینکه ردپای آمریکا در تمام خیانت‌ها و جنایت‌ها علیه ملت ایران دیده می‌شود، گفت: تحریم‌ها آخرین حربه دشمنان برای فشار به ملت ایران است و با انسجام داخلی می‌توانیم از این شرایط عبور کنیم.

ردپای آمریکا در تمام جنایت‌ها علیه ملت ایران دیده می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ سردار حسین معروفی ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت و ضرورت گرامیداشت یوم الله 13 آبان و درس گرفتن از عبرت‌های آن اظهارداشت: خصومت آمریکا، فصل مشترک تمامی حوادثی است که در تاریخ 13آبان سال‌های 43، 57 و 58 رقم خورده است. نکته حائزاهمیت که در فرمایشات مقام معظم رهبری هم وجود دارد، درس گرفتن از عبرت‌های اینگونه وقایع است.

وی با بیان اینکه عاشورای امام حسین(ع) درس‌ها و عبرت‌های فراوانی دارد، افزود: باید عبرت‌ها را به خاطر داشته باشیم و نگذاریم حوادثی اینچنین تکرار شود. 13  آبان نیز مانند بسیاری از وقایع انقلاب اسلامی عبرت‌های زیادی دارد که باید با بررسی دقیق تاریخ انقلاب، آنها را به اطلاع مردم به ویژه جوانان برسانیم.

فرمانده سپاه نینوا استان گلستان با بیان اینکه نخستین جرقه‌های انقلاب اسلامی از سخنرانی امام خمینی (ره) در 13 آبان  43 و اعتراض به لایحه ننگین کاپیتالاسیون آغاز شد، گفت: پس این سخنرانی نیروهای ساواک شبانه امام خمینی (ره) را از تهران خارج و بعد با هواپیمای نظامی به ترکیه تبعید کردند.

وی یکی دیگر از وقایعی که موجب ماندگاری 13 آبان در تاریخ پرفرازونشیب انقلاب اسلامی ایران شده است را اعتراض دانش‌آموزان و دانشجویان در سال 57 دانست و بیان داشت:  آن زمان حدود 7 هزار جوان و نوجوان در دانشگاه تهران تجمع و نسبت به حضور و دخالت‌های آمریکا اعتراض کردند اما نیروهای رژیم پهلوی به سمت دانش‌آموزان و دانشجویان تیراندازی کردند و 56 نفر آنان را به شهادت رساندند و صدها نفر را زخمی کردند.

سردار معروفی با بیان اینکه 2 ماه پس از شهادت دانش‌آموزان و دانشجویان، این روز در تقویم جمهوری اسلامی به نام روز دانش‌آموز زینت یافت، ادامه داد: نقش دانش‌آموزان و دانشجویان در پیروزی انقلاب و دوران دفاع مقدس برجسته است و در 8 سال جنگ تحمیلی و زمانی که کشور 36 میلیون نفر جمعیت داشت، 36 هزار شهید دانش‌آموز تقدیم انقلاب شد.

 وی تسخیر لانه جاسوسی آمریکا توسط دانشجویان در 13 آبان سال 57 را برگ زرین دیگری در مبارزات ظلم ستیزانه ملت ایران برشمرد و گفت: اصرار داریم که بگوییم سفارتخانه آمریکا، لانه جاسوسی بود چراکه پس از تسخیر لانه جاسوسی از اسنادی که به دست آمد 75 کتاب نوشته و خیانت‌ها و جنایت‌های آمریکا علیه مردم ایران برملا شد.

 فرمانده سپاه نینوا استان با بیان اینکه عده‌ای امروز معتقدند نباید لانه جاسوسی آمریکا را تسخیر می‌کردیم، اظهارداشت: اگر این اتفاق رخ نمی‌داد همان بلایی که سر کشور و ملت شیلی آمد، سر ملت ایران و انقلاب اسلامی می‌آمد. ما انقلاب کرده بودیم ولی در شیلی فقط معدن و صنعت خود را ملی کرده بودند؛ با این‌حال آمریکا علیه مردم این کشور کودتا کرد، تعداد زیادی از آنان را کشت و بسیاری از مخالفان را به دریا ریخت.

وی با بیان اینکه در تاریخ انقلاب اسلامی حوادث متعددی در 13 آبان سال‌های مختلف رخ داده است، به برخی از آنها اشاره کرد و گفت: در 13 آبان سال 65، ماجرای مک فارلین و ایران‌گیت رخ داد که شکست مفتضحانه‌ای برای آمریکایی‌ها به دنبال داشت. 

سردار معروفی با تأکید براینکه ردپای آمریکا در تمام خیانت‌ها و جنایت‌ها علیه ملت ایران دیده می‌شود، خاطرنشان کرد: حمله نظامی آمریکا به طبس برای آزادکردن گروگان‌های لانه جاسوسی و بمباران جماران یکی دیگر از نقشه‌های آمریکا بود که خداوند همه آنان را از بین برد. طراحی کودتای نوژه، حمایت تسلیحاتی از رژیم بعث عراق در جنگ تحمیلی، حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی بر فراز خلیج فارس و به شهادت رساندن 290 نفر خدمه و مسافر آن، حمایت از حرکت‌های تروریستی منافقین، سلطنت‌طلبان و اشرار در شرق و غرب کشور و شهادت 17 هزار نفر از مردم و نخبگان این کشور گوشه‌هایی از جنایت‌های آمریکا در حق مردم ایران است.

وی ادامه داد: حمایت از رژیم پهلوی و کمک به پایه‌های حکومت استبدادی شاه، تحمیل قانون مصونیت قضایی و تحقیر ملت ایران با گرفتن حق توحش، پناه دادن به شاه و بلوکه کردن دارایی‌های ایران، تلاش برای انزوای سیاسی ایران و حمایت از برخی کشورهای عربی برای مقابله با جمهوری اسلامی نشان می‌دهد جنگ و دشمنی آمریکا نه فقط با جمهوری اسلامی بلکه با ملت ایران است.

فرمانده سپاه نینوا استان با بیان اینکه سیاست‌های خصمانه آمریکایی‌ها علیه مردم ایران همواره ثابت و یکسان بوده است، گفت: سیاستگذاری در آمریکا یک سیاست واحد است و جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها مجری آن سیاست‌ها هستند. در هیچ برهه زمانی تغییری در سیاست آمریکا نسبت به ملت ایران نمی‌بینید و دعوای آنها با ما بر سر اسلام و بزرگی ملت ایران است.

وی با تأکید براینکه تقابل ما نظام سلطه، تقابل اندیشه است، خاطرنشان کرد: دشمنان می‌خواهند نه از منظر فیزیکی بلکه اذهان ملت ایران را به دوران قبل از انقلاب برگردانند. آنان می‌خواهند ما بپذیریم که دنیا دهکده‌ای جهانی است و آمریکایی‌ها کدخدای آن هستند ولی بزرگترین دستاورد انقلاب اسلامی همین روحیه استکبارستیزی است و ما با پرچم استکبارستیزی در مقابل آنها ایستاده‌ایم.

سردار معروفی، منطق ملت ایران و جمهوری اسلامی را منطق عاشورایی دانست و اظهارداشت: ملت ایران دست از استقلال طلبی و روحیه آزادی‌خواهی خود بر نخواهد داشت و منطق ما همان منطق امام حسین (ع) است و با این منطق زیر بار ظلم نخواهیم رفت.

وی در ادامه به تهدیدها و آغاز دور جدید تحریم‌های آمریکا علیه ملت ایران گفت: برخی کشورها مقابل آمریکا ایستادند و با این تحریم‌ها همراهی نکردند اما مردم و مسئولان باید بدانند طبق فرموده مقام معظم رهبری، آخرین حربه دشمنان، تحریم است. اگر مسئولان و ملت انسجام داشته باشند از این برنامه دشمن نیز عبور  خواهیم کرد. با تدابیری که در کشور اندیشیده شده و به فضل الهی، به رغم بازگشت تحریم‌ها، هیچ اتفاقی رخ نخواهد داد.

فرمانده سپاه نینوا  عده‌ای غرب‌گرا که اهل سازش با آمریکا هستند را عافیت‌طلب و بی‌توجه به آبروی ملت ایران دانست و افزود: این آدم‌ها اهل مبارزه نیستند و مدام حرف از صلح و سازش با آمریکا می‌زنند. این عده می‌خواهند ملت سربلند ایران  از سوی آمریکایی‌ها تحقیر شود. امروز جنایت‌های آمریکا در پاکستان را ببینید، کشورهایی مثل ژاپن و کره جنوبی حقِ داشتنِ ارتش مستقل را ندارند. مردم مصر نمی‌توانند از معادن گازی کشور خود برخوردار شوند اما منابع آنها به اسرائیل می‌رود. حضور آمریکایی‌ها در هرجایی از دنیا جز خیانت و جنایت دستاورد دیگری نداشته است.

وی وظیفه رسانه‌ها را در این شرایط، حساس و مهم برشمرد و گفت: رسانه‌ها به عنوان چراغ‌ها و پرچم‌های هدایت جامعه، این آگاهی را به مردم بدهند که آمریکا به هیچ‌وجه قابل اعتماد نیست. 13 آبان برای ملت ایران روز استثنایی است و حضور باشکوه مردم در این راهپیمایی بزرگ تودهنی محکمی به یاوه‌گویی‌ها و تهدیدها و تحریم‌های آمریکایی‌ها خواهد بود.

سردار معروفی با بیان اینکه روند عقب‌نشینی‌های آمریکا مشهود است، خاطرنشان کرد: هرجا محکم ایستادیم دشمن عقب‌نشینی کرده و هرجا یک قدم عقب رفتیم مجبور شدیم 10 قدم دیگر به عقب برداریم.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار