مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان:

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان با بیان اینکه ۱۲۱ عنوان برنامه در دهه وقف در استان برگزار می‌شود، گفت: دیدار با علما، نماینده ولی فقیه، استاندار، افتتاح پروژه‌ها و برگزاری برنامه‌های فرهنگی و قرآنی بخشی این برنامه‌ها را شامل می‌شود.

۱۲۱ عنوان برنامه همزمان با دهه وقف در گلستان برگزار می‌شود

به گزارش گلستان ۲۴؛ حجت‌الاسلام روح‌الله سلیمانی‌فرد، صبح امروز (دوشنبه ۱۴ آبان) در نشست خبری با اصحاب رسانه استان گلستان با اشاره به برنامه‌های دهه وقف استان گلستان اظهار کرد: روز سه شنبه ۱۵ آبان ماه روز وقف نامگذاری شده و از این روز برنامه‌های دهه وقف در استان آغاز می‌شود.

وی تصریح کرد: ۱۲۱ عنوان برنامه فرهنگی در دهه وقف در استان تدارک دیده شده که از این میزان بر حسب روزشمار برنامه‌های متنوعی برگزار می شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان ادامه داد: برگزاری ۹ همایش تجلیل از یاوران وقف در شهرستان‌ها باحضور علما و نخبگان شهرستان‌ها و همایش وقف و رسانه و هنر و تجلیل یاوران وقف از جمله برنامه های دهه وقف در استان است.

حجت الاسلام سلیمانی‌فرد افزود: در دهه وقف در هشت مدرسه زنگ «انشا وقف» نواخته می‌شود و مدیران و کارشناسان اوقاف ثمرات وقف را برای دانش آموزان ترسیم می‌کنند و به انشاهای برتر جوایزی به رسم یادبود اهدا خواهد شد.

وی گفت: ۶ محفل انس با قرآن نیز در دهه وقف برگزار و در این همایش از فعالان جامع قرآنی تجلیل می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه گلستان ادامه داد: دیدار با علما، نماینده ولی فقیه، استاندار از دیگر برنامه‌های اوقاف در دهه وقف است که در این نشست‌ها گزارش برای ترویج این نیت حسنه ارائه می‌شود.

حجت الاسلام سلیمانی‌فرد با بیان اینکه ۶ پروژه شاخص در سطح امامزادگان و موقوفات را داریم که در دهه وقف کلنگ‌زنی می‌شود، افزود: این پروژه ها شامل؛ افتتاح و بهره‌برداری از امامزاده جعفر ولیک آباد گرگان، افتتاح مرکز فرهنگی و قرآنی امامزاده گنو، بهره‌برداری از مسجد نوده خاندوز و مسجد فاضل آباد و کلنگ‌زنی مجموعه اقامتی و رفاهی و افتتاح پروژه مسکونی است.

وی یادآور شد: تور رسانه‌ای و بازدید از پروژه‌های عمرانی با رویکرد اشتغالزایی در دهه وقف برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه گلستان با بیان اینکه بیش از ۴۰۰ شغل در سامانه رصد توانستیم به ثبت برسانیم، افزود: به دنبال این هستیم که یک هزار شغل را در پروژه‌های وقف استان ایجاد کنیم.

حجت الاسلام سلیمانی‌فرد یادآور شد: رویکرد ما در بحث اشتغال حمایت از مشاغل دانش‌بنیان است و در این راستا تفاهم‌نامه‌هایی با پارک علم و فناوری داشتیم.

وی افزود: ۱۲۰ زمین موقوفه که مستعد کشت گیاهان دارویی و باغ است در اختیار اداره کل اوقاف است و نوید آن را می‌دهیم که برای کشت گیاهان دارویی و باغات با توجه به فعالیت‌های دانش بنیان این زمین‌ها به‌کار گیری شود.

مدیرکل اوقاف و امورخیریه استان گلستان افزود: در ۲۸ صفر و رحلت رسول اکرم (صلی الله علیه و آله وسلم) در مشهد مقدس اجتماع عزاداران هئیت‌های مذهبی را خواهیم داشت.

پایان پیام/ شبستان

ارسال نظر

آخرین اخبار