آثار داوری شده در دهمین جشنواره پویانمایی رضوی به مدت 2 روز در ساعات 10 تا 13 و 16 تا 19 در سالن نگاه اکران خواهد شد.

اکران فیلم‌های جشنواره پویانمایی رضوی در گلستان

به گزارش گلستان ۲۴؛ دهمین جشنواره پویا نمایی رضوی از مجموعه برنامه های شانزدهمین جشنواره بین المللی رضوی بنیاد فرهنگی - هنری امام رضا (ع) است که به میزبانی استان گلستان برگزار می شود.

احادیث، داستان ها و پیام های آموزشی در سیره پیامبر (ص) و اهل بیت (ع) و جایگاه ویژه علم و اخلاق امام رضا (ع) در کنار موضوعات اقتصاد مقاومتی، نماز و نیایش، صرفه جویی، خانواده، کار و تلاش، عفاف و حجاب، سلامت و تندرستی و سبک زندگی اسلامی برگرفته از سیره رضوی از مهمترین محورهای این جشنواره است.

جشنواره رضوی هر ساله به مناسبت میلاد فرخنده امام علی بن موسی الرضا(ع) و خواهر بزرگوارشان حضرت معصومه(س) و بزرگداشت حضرت شاهچراغ(ع) برگزار می‌شود که میزبان بخش پویانمایی آن مردم گلستان هستند.

معاون ارشاد اسلامی گلستان همچنین گفت: فیلم های 'منو ببین' اثر رضا مهرانفر از تهران، 'آداب حضور در اماکن متبرکه و محرم نامحرم: آثار محراب ناصری طهرانی از تهران، 'زیارت و نماز سر وقت' آثار عبدالرحمن محمدی شیاده از تهران، 'حسرت و چراغی بیافروز' آثار ارشاد رهبر صبح خیز از تهران، 'اسراف و فرصتی دوباره' آثار ابراهیم ساکتی از تهران، 'حریم عشق' اثر بهروز پارسایی از همدان، 'سرایش و رویش' از سید مسعود امامی از تهران، 'تداوم و وضو' آثار فاطمه زندی از همدان، 'درون یک چارچوب' اثر جعفر صیادی از زنجان، ' دیدن و بالانس' آثار برزان رستمی از کردستان، ' day out again و سر عروج' آثار حسن اسدی از کرمان از جمله نمایش های آماده اکران است.

به گفته وی، فیلم های پویانمایی 'عاشورا و دیده بان' آثار نرگس رستمی از همدان، 'رنگین کمان' اثر عباس عباسی ورین از مشهد، 'بعثت خون' اثر عباس ایمانیان از سمنان، 'هیچکس' اثر الهام طرقی از نیشابور، 'آش بابودردا' اثر دریا سادات شیرنگی از گرگان، 'رویای کاغذی' اثر زهرا خورشیدی از بابلسر، ' مکعب' اثر سید فرهاد نجفی فرد از قزوین، 'تیک تاک' اثر پویا عباسی از شیراز، 'شهر هزار کبوتر' اثر وریا نیک منش اثر زنجان، 'قرار' اثر مریم هاشم نژاد از زنجان، 'پرواز' اثر اسرا قره خانی از گلستان ، 'حکایت آفتاب' اثر روح الله باغشنی از مشهد، 'بهار در مزرعه' اثر ناصر مراتی نیز در جدول نمایش قرار دارد.

آیین پایانی دهمین جشنواره ملی پویانمایی رضوی ساعت 10 صبح روز سه شنبه 22 آبان ماه در تالارفخرالدین اسعد گرگانی برگزار می شود.

پیش از این مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گلستان از استقبال هنرمندان سراسر کشور از جشنواره ملی پویانمایی رضوی خبر داد و گفت: از میان 72 فیلم ارسالی 31 فیلم و از 127 فیلمنامه 32 اثر با رای داوران به مرحله نهایی راه یافت.

انتهای پیام/ جماران

ارسال نظر

آخرین اخبار