معاون دفترامور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: از انتقاد تشکل های مردم نهاد استقبال می کنیم زیرا در این صورت سازمان کارش را درست انجام می دهد.

آماده انتقاد تشکل های میراث فرهنگی هستیم/ لزوم هدفگذاری برای سمن

به گزارش گلستان 24 ؛ نظارت تشکل های دولتی و انتقاد سازنده آن‌ها باعث می شود تا سازمان به اهدافش برسد به همین خاطر دولتمردان هم باید انتقاد پذیر باشند.

وی از ثبت ۹۶۰ تشکل مردم نهاد در حوزه میراث فرهنگی در کشور خبر داد و گفت: متاسفانه همه این تعداد تشکل ها فعال نیستند.

سبزه میدانی دلیل فعال نبودن تعدادی از تشکل های مردمی میراث فرهنگی را فقدان برخورداری از دانش و معلومات لازم دانست و افزود: برگزاری دوره های آموزشی برای توانمندسازی این تشکل ها است.

وی ادامه داد: اگر تشکل ها دغدغه مشارکت اجتماعی داشته باشند این توانمندسازی به فعالیت بیشتر و بهتر آن‌ها کمک می کند.

معاون دفتر امور مجامع و تشکل های مردم نهاد سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری در پاسخ به این سوال که آیا تشکل های مردمی دغدغه مند هستند و موثر واقع شدند، گفت: از آنجایی که توانمند سازی تشکل های مردمی در یک دوره سه ساله اتفاق افتاده و در گذشته چنین دوره های آموزشی متمرکز نبوده، نمی توان نتتیجه گرفت که آیا برآیند خوبی از تشکل ها اتخاد شده یا خیر.

وی با بیان اینکه ضعف تشکل های مردمی در مدیریت است، افزود: تشکل به این شکل تعریف شده که با یک هدف خاص فعالیت کند اما درباره اینکه فعالیت آنها منجر به نتیجه شود، برنامه ریزی نشده است به همین خاطر باید این فرهنگ سازی را ایجاد کنیم.

سبزه میدانی که معتقد است هنوز هدف گذاری برای تشکل های مردمی اتفاق نیافتاده، اضافه کرد: این تشکل ها هنوز سیاست های سازمان را نمی شناسند و به دنبال آن نیستند که سیاست سازمان در چه راستایی قدم برمی دارد تا ما را همراهی کنند اما به نظر می رسد در آینده نه چندان دور این همراهی بیشتر خواهد شد.

وی در خاتمه به طرح لایحه سازمان های مردم نهاد در مجلس شورای اسلامی اشاره کرد و گفت: امیدواریم این حمایت به جایی برسد تا تشکل ها باور کنند که اگر قدمی برداشته می شود اول برای جوامع محلی بعد استان و کشورشان است.


انتهای پیام /مهر

 

 

ارسال نظر

آخرین اخبار