دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ایران زمین با اشاره به برپایی نمایشگاه صنایع دستی استان‌های کشور در گنبدکاووس، گفت: در دومین جشنواره بین‌ا‌لمللی فرهنگ اقوام گنبدکاووس حدود ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی از استان‌های مختلف کشور حضور دارند.

نمایشگاه صنایع‌دستی استان‌های کشور در گنبدکاووس برپا شد

به گزارش گلستان ۲۴؛ احمد گلچین شامگاه یکشنبه در مراسم آغاز به کار جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام اظهارداشت: این جشنواره در گنبدکاووس از ۴ تا ۷ آذرماه برپا است. با توجه به اینکه این جشنواره در گرگان نیز برگزار شده، قرار شد افتتاحیه این جشنواره در گرگان و اختتامیه آن در گنبدکاووس انجام شود.

وی افزود: این جشنواره مانند گرگان از بخش‌های مختلف صنایع دستی،سوغات، گروه‌های موسیقی و آیین اقوام و بوم‌گردی و عشایر تشکیل شده است.

دبیر جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام بیان داشت: در حوزه صنایع دستی ۸۱ غرفه با حضور ۲۰۰ هنرمند صنایع دستی از استان‌های مختلف حضور دارند. از تعداد ۸۱ غرفه در صنایع دستی، ۶۷ غرفه مربوط به صنایع دستی از ۲۱ استان و ۱۴ غرفه از ادارات مرتبط به اداره کل میراث فرهنگی صنایع دستی و گردشگری گلستان است.

وی با اشاره به اینکه ۴۵ غرفه سوغات از ۲۲ استان مختلف در این جشنواره حضور دارند،گفت: در بخش گروه‌های موسیقی، ۱۷ استان در قالب ۲۰ گروه متشکل از ۷ گروه از استان گلستان و ۱۳ گروه از دیگر استان‌ها آیین‌های خود را به نمایش می‌گذارند.

وی یادآور شد: در مجموع ۲۰ گروه از ۱۳ استان در بخش بوم‌گردی و عشایر در این جشنواره حضور دارند.

دبیر جشنواره بین‌المللی فرهنگ اقوام ابراز کرد: این جشنواره از ۲۹ آبان تا ۲ آذر ماه در گرگان برگزار شد که حدود ۱۲۰ هزار نفر از این جشنواره بازدید کردند. جشنواره بین‌المللی امسال نسبت به سال‌های گذشته به لحاظ تعداد غرفه‌های صنایع دستی و سوغات افزایش داشته است. هنرمندان بسیاری در حوزه صنایع دستی متقاضی غرفه بودند که به سبب محدودیت مکانی در گنبدکاووس، تعدادی از این هنرمندان حضور ندارند.

انتهای پیام/ تسنیم

ارسال نظر

آخرین اخبار